Foto Database (lopend projectje)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ewergreen

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2008
In bijlage het begin van mijn foto database. De basis is in orde. Hij laadt foto's en je kan er eigenschappen aan toekennen.

Wat moet er nog gebeuren:
Laden

• [*]Alle foto's moeten met een druk op een knop geladen kunnen worden
  • Alle afmetingen moeten met dezelfde druk mee geladen worden
    [*]De bestandsgrootte (in kb) van elke afbeelding moet mee geladen worden
    [*]De datum dat elke afbeelding heeft in windows moet standaard mee geladen worden

Weergave

• [*]Momenteel worden afbeeldingen niet volledig weergegeven als ze te groot zijn
  • Zoekresultaten in formulier weergeven.

Zoeken

• [*]Gebruiksvriendelijke zoekfunctie op verschillende eigenschappen of op allemaal

Exporteren
  • Gevonden afbeeldingen moeten makkelijk geselecteerd/gebruikt kunnen worden

Het is een lopend project waar nog wel wat tijd in zal kruipen. Hulp is uiteraard altijd welkom. Ik ben redelijk goed met Access, maar redelijk slecht met VBA. Ik zal dus voor een aantal zaken beroep moeten doen op vrienden/dit forum. Dat gezegd zijnde, ik ben al altijd tot mijn vooropgesteld resultaat geraakt.

Ik ben er van overtuigd dat dit voor iedereen boeiend kan zijn, aangezien veel mensen erg veel digitale foto's hebben die niet meer overzichtelijk zijn.

UPDATES:
16/12/2008 - Weergave aangepast
17/12/2008 - Import aangepast
18/12/2008 - Bijlage aangepast

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Weergave

Momenteel worden afbeeldingen niet volledig weergegeven als ze te groot zijn

Dat stel je in bij de proppertie "Formaatmodus (SizeMode)" van je afbeelding. Er zijn 3 opties:

Uitsnede
Kader vullen
Kader niet vullen

Probeer maar uit welke jou het beste bevalt

Zoeken

Gebruiksvriendelijke zoekfunctie op verschillende eigenschappen of op allemaal

Kijk maar eens op onderstaande link:

http://www.datapigtechnologies.com/flashfiles/searchform.html

mvg
Charles

Weergave van de foto is nu zoals ik hem wou hebben. Bedankt! Was waarschijnlijk ook een van de makkelijkere zaken. De link ga ik straks al eens bekijken, maar ik wacht er denk ik nog mee, tot ik de importeer(laden)-functie in orde heb.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan