Foto-download voor klant

Status
Niet open voor verdere reacties.

pewie37

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2007
Berichten
506
Hallo allemaal,

Ik heb als bruidsfotograaf een website waarbij ik voor de klant een mogelijkheid heb ingebouwd zodat de foto's op een "private gallery" door familie/vrienden/kennissen kunnen worden gedownload. Alleen gaat dit bij een reguliere hoster niet alleen qua opslag-omvang maar ook qua dataverkeer behoorlijk in de kosten lopen.

Zie HIER het voorbeeld ter illustratie (ww = "test")
Moet uiteraard wel nog allemaal vertaald worden.

Zijn er mensen die hier een oplossing voor hebben ?
- een dropbox
- een (gratis/betaalde) externe service
- anders

Dank jullie wel alvast :thumb:
 
Wellicht kun je gebruik maken van Flickr en daar een privé-gallery op zetten.

Dan heb je 1TB aan opslagruimte en kun je vervolgens via een zogenaamde "Guest Pass" er voor zorgen dat mensen er bij kunnen: http://www.flickr.com/help/guestpass/

Afhankelijk van hoelang je foto's wilt blijven aanbieden kun je er bijvoorbeeld voor kiezen om foto's een half jaar beschikbaar ter download aan te bieden via Flickr. Uiteraard houdt je lokaal ook een kopie van de foto-serie.

Na 6 maanden haal je de foto's van Flickr en wil men daarna dan nog steeds de foto's downloaden, kunnen ze een DVD bij je bestellen of iets in die trend.
 
Volgens mij is er niet direct een perfecte, simpele en goedkope oplossing. In ieder geval is het via je webhosting vrijwel niet haalbaar, zoals je al merkt zitten opslagcapaciteit en dataverkeer je in de weg.

Alternatieven:
-VPS. Dan is opslag al minder een probleem. Dataverkeer blijft dan wel nog beperkt.
-NAS. Een NAS kopen en dit aan je eigen internetverbinding knopen. Vrijwel geen beperkingen in dataverkeer en opslag. Nadeel is de eigen investering en je beperkte upload snelheid van je internetverbinding. Zeker zo vlak na een huwelijk als de foto's nog vers zijn wil iedereen natuurlijk meteen kijken. Dat trekt je verbinding onvoldoende.
-Reseller pakket webhosting. Het gehele pakket inzetten voor jouw website en zodoende maximaal gebruik maken van opslag en bandbreedte.

En als het heel erg veel foto's zijn dan zou ik het combineren. De actuele foto's via een resellerpakket en de wat oudere reportages via een NAS en de eigen verbinding.
 
Die flickr optie, die kan wel via een iframe, toch ?
Verder de NAS-optie, daar zit ik met een variabel IP want dynamic DNS via bv www.noip.com is ook niet echt ideaal aangezien mijn router geen optie voor deze service heeft en daarom software moet laten draaien EN in de wintermaanden wanneer er niet veel dataverkeer is verloopt het als je niet oplet.
 
Glasvezel verbinding.
Symmetrische up en download, met aanvraag voor statisch ip adres.
 
Bij DynDNS kun je kiezen voor de betaalde variant, deze verloopt niet. Bij Ziggo, KPN etc is het IP adres wel dynamisch, maar tegenwoordig wijzigt het zelden. Je zou natuurlijk ook nog kunnen upgraden naar een zakelijk internetabonnement met vaste IP adressen.
 
Die flickr optie, die kan wel via een iframe, toch?
Je kunt een fotoset "embedden" ja :)

Bij een Guest Pass heb je in principe een link die je naar je klant kunt sturen. De fotoset verschijnt niet op je publieke pagina.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan