Foto importeren in access

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robert67

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2009
Ik heb een access programma waarmee ik een artikelen registratie beheer.
Van alle artikelen zou ik graag een foto per artikel bijvoegen. Dit lukt op zich wel door een foto te maken en dit dan in te voegen. Alleen dit is vrij omslachtig temeer omdat de foto's als Jpg omgezet dient te worden naar .gif en het zijn honderden artikelen . Ik probeer nu iets te verzinnen om bv met een webcam in een venster het artikel zichtbaar te maken , een foto te maken en om dat moment ligt de foto vast in de database.
Zou iemand me kunnen helpen hoe ik dit aan dien te pakken ?

Voor het converteren van foto's van jpg naar gif zullen best wel tooltjes te vinden zijn.

Verder zou ik geen foto's opnemen in een Access database. Deze wordt dan erg groot en log. Je kunt beter de naam van de foto vastleggen. De locatie van de afbeeldingen kun je dan in een soort instellingen tabel vastleggen.

In een formulier kan je dan de foto wel ophalen.

Ik beheer een groot aantal foto's maar ik sla ze niet op in de Access database (in mijn vrije tijd creeer ik catalogi van producten).
Voor de foto's gebruik ik een speciaal afbeeldingbeheer programma en kan het je echt aanraden: Thumbsplus Pro. Dit programma is erg handig wanneer je veel (product)foto's moet beheren. Hoewel ik het niet doe kan dit programma communiceren met Access (moet ik nog inbouwen).
Thumbsplus is een database maar je kan ook bewerken, batchbewerken (grote aantallen foto's tegelijk dezelfde bewerken uitvoeren zoals converteren naar jpg oid). Ik ben al jaren een zeer tevereden gebruiker hiervan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan