Foto koppelen aan record

Status
Niet open voor verdere reacties.

a.schijndel3

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2003
Berichten
15
Als gebruiker van een door anderen gemaakte database in Access wil ik graag foto's aan een bepaald record koppelen.De foto's hebben allen het JPG formaat en staan in een afzonderlijke directory dus niet in Access.De bedoeling is dat ik op het formulier een knop maak die naar de betreffende dir verwijst en dat ik daar de corresponderende foto kan selecteren die dan vast op het formulier verschijnt (opgeslagen).Is er een kenner die mij in klip en klare taal ( ben volslagen leek) kan uitleggen hoe ik moet handelen om dit voor elkaar te krijgen.:confused:;)
 
Bij het installeren van Access is de Noordenwind.mdb meegeleverd. Hierin staat een goed voorbeeld van wat jij wilt.

Zoek anders internet af voor deze voorbeeld database. Mocht het antwoord niet toereikend zijn dan kan je altijd nog hier op helpmij zoeken want deze vraag is al diverse keren voorbij gekomen.

Succes!
 
Opletten met fotos opslaan in access zelf.De grootte van de database wordt enorm en vertraagd aanzienlijk het scrollen door de records.
Persoonlijk importeer ik de fotos in excel en daarna vanuit excel naar access waardoor ze als picture staan in mijn tabelveld (gedefinieerd als OLE object).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan