Foto met irritant wit randje, hoe krijg ik dat randje weg?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vermoedelijk heeft YouTube er wel voor gezorgd dat ze ook op Ipads e.d. af te spelen zijn.
Kan je eens met 1 stuks proberen; lukt 't, dan de rest ook.
Ze bieden de video's tegewoordig inderdaad ook aan als HTML5 <video>, in plaats van alleen als flash, dus ook op iSpul zou dat goed moeten gaan.

(Op de PC krijg je trouwens nog altijd standaard Flash te zien tenzij je dat anders instelt.)

EDIT: Even terzijde, wat wordt er in vredsenaam bedoeld met "doezelen"? Ik dacht dat katten dat in de zon deden.

Laatst bewerkt:
Ah, PaintShopPro gebruikt "doezelen" in de zin van "verdoezelen".

doezelen
Een tekentechniek, waarbij gebruik wordt gemaakt van een sigaarvormig hulpstuk, doezelaar genaamd, om houtskool, zacht potlood, pastel, krijt of crayon te mengen of uit te wrijven.

doezelen
(feathering) Het vervagen van grensgebieden doordat de omliggende pixels een geleidelijk overgaande kleur aannemen. Hierdoor wordt een object of masker beter opgenomen in de achtergrond.

En dergelijke, zie hier.

Het is dus verwant aan de techniek: blurren. :d

Laatst bewerkt:
Als het geen videobestanden zijn maar mp3's, kun je die dan wel op youtube kwijt?

In elk geval wel als je er een video'tje van maakt: :)
  • één afbeelding/foto die de hele video te zien is,
  • plus de mp3 als audio-spoor bij de video.
Die zie/hoor je wel meer op YouTube.
Zo'n "video" valt makkelijk te maken met bv. de Windows Movie Maker.
Je kunt er dan ook nog wat (titel-/aftitelings-)gegevens als tekst bij zetten, voor wie de video direct op YouTube bekijkt.

Laatst bewerkt:
Okey tenx, ik begrijp het!
Ik heb onderhand een nieuw probleempje op mijn site: de foto's worden op de kop weergegeven, overigens niet alle foto's! Enig idee?
Grtn
Lippe

Hoi lippe,
Ja, wel een idee: met de betreffende foto's is qua html/css niets aan de hand.
De afbeeldingen staan echt zelf op hun kop, en ook nog in spiegelbeeld. :D
Waarschijnlijk is er iets mis gegaan in je tekenprogramma. En daarin kan je ze ook weer fatsoeneren. :)

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Bijlage!
Wat je ook zeker moet doen, is: de transparantie uit de images halen.

Er zitten nu aan de zijkant verlooptinten in, die semi-transparant zijn opgenomen in een zg. alpha-kanaal in de png-afbeelding. Dat betekent: er zit een soort extra laag in de afbeelding waarin wordt bijgehouden welke pixels wel/niet transparant zijn, en hoeveel die transparantie per pixel bedraagt. Die laag zorgt uiteraard voor een grotere bestandsgrootte.

Maar hier loopt de transparantie naar de zijkanten uit in het zwart van de background, als je de foto's in de site monteert.
Dan kan je net zo goed de transparantie-overgangen in de images laten vervallen, en er direct een zwarte achtergrond achter zetten:
  • In je tekenprogramma extra laag aanmaken, en die vullen met egaal zwart.
  • De laag met de transparantie-overgangen er boven zetten.
  • De twee lagen samenvoegen, en dan opslaan zonder alpha-kanaal.

Ook moet je eens experimenteren met de manier van opslaan: bij een aantal foto's kan het aantal kleuren zonder zichtbaar kwaliteitsverlies teruggebracht worden van 16 miljoen naar 256 kleuren. Ook dat scheelt fors aan bestandsgrootte.

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Laatst bewerkt:
Ik heb de site gemaakt mbv Website X5 v8 Evolution, sommige aanpassingen zijn niet eens mogelijk...

Hoi Lippe,
... Website X5 v8 Evolution, sommige aanpassingen zijn niet eens mogelijk...
Ai, dat is het jammere van een aantal van die zelfdenkende webeditors. :confused:

Maar mocht je ergens mee in nood komen, dan kan je altijd nog het volgende doen als het gewone html-pagina's zijn (en dat zijn het):
  1. Een aan te passen bestand (.html, .css of een image) downloaden vanaf de server waar de site staat.
  2. Lokaal het bestand aanpassen, nadat je een backup hebt gemaakt.
  3. Bestand weer uploaden naar de server, naar dezelfde plek en met dezelfde naam.

Benodigdheden:
  • Een ftp-account bij je provider (gebruikersnaam en wachtwoord zullen je bij aanschaf pakket meegedeeld zijn, of zijn anders via de beheer-pagina van de site aan te maken).
  • Een ftp-programma, waarmee je direct kunt uploaden en downloaden naar/van de server van de site (dus buiten Website X5 v8 Evolution om). Ik gebruik al jaren erg tevreden de gratis FileZilla Client, waarvan hier in dit topic de gebruiksaanwijzing.
  • Kladblok, of een geavanceerder Kladblok als de (gratis) Notepad++, om handmatig de broncode van .html en .css-bestanden aan te passen.
  • Enige kennis van html en css. ;)
  • Voor tutorials: zie de links in de handtekening van Naarling hierboven, of ook w3schools.com, of Het Groene Boek.

Met vriendelijke groet,
CSShunter

AVS Video Editor 6.1

Ik heb met AVS Video Editor 6.1 mijn hele harddisk van mijn videocamera overgeladen naar mijn pc
Nu wil ik bepaalde scenes selecteren en op een dvd-rw branden, hoe doe ik dat?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan