foto met zijaanzicht

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geplaatst door Guus abc
191 MB is inderdaad wat krap. Op dit moment zou je kunnen proberen een paar processen die in de achtergrond draaien te stoppen.
Je zou zelfs je internetverbinding kunnen verbreken gedurende de tijd dat je met die afbeelding bezig bent, zodat je je firewall en virusscanner ook uit kunt zetten.
Misschien geeft dat net het beetje extra ruimte dat je nodig hebt.
Zeker een goede oplossing:thumb:
(misschien een tijdelijke, maar toch)

Het doel wat men voor ogen heeft met een virtueel geheugen is, dat een apllicatie toch kan worden gedraaid ondanks de beperking van het werkgeheugen(RAM), maar daarmee gaat het wel ten koste van de snelle werking van die applicatie, omdat de HD eenmaal trager is dan het RAM.

Dennis.
 
Geplaatst door DENNIS90
Het doel wat men voor ogen heeft met een virtueel geheugen is, dat een apllicatie toch kan worden gedraaid ondanks de beperking van het werkgeheugen(RAM), maar daarmee gaat het wel ten koste van de snelle werking van die applicatie, omdat de HD eenmaal trager is dan het RAM.
Helemaal duidelijk. :thumb:

Guus.
 
Geplaatst door Thea41
heren...kunt u me vertellen wáár dan die RAM staat??
bij virtueel geheugen èn bij fysiek geheugen zie ik alleen maar MB's staan...
Wat is dan die/dat RAM-geheugen....
(ben blond...toch....:p )

(ben blond...toch....:p )
Dat zegt niets, maar blond is toch mooi?

Thea41,

Succes met PSP. Met die mooie handleiding van Guus abc zal het je wel lukken.

Dennis.
 
Ik ben zo even aan het prakkedenken enne...
over die 191 MB geheugen, dat zit me toch niet lekker...
Een klein jaartje geleden heb ik een nieuwe pc aangeschaft met het volgende erin (tenminste dat mag ik aannemen):
RAM 256 MB.DDR.PC3200

Die 191 MB waar jullie het over hebben is van de oude pc; die harde schijf is in deze nieuwe erbij gezet.
Ik heb toen (in die oude) een extra bankje erin gezet omdat ik daar toen ook al problemen mee had, het was toen maar 125 of 126 mb, heb er toen iets van 65 mb bij in geplaatst.
 
Geplaatst door Thea41
Ik ben zo even aan het prakkedenken enne...
over die 191 MB geheugen, dat zit me toch niet lekker...
Dos registreert aan het totale geheugen het best, omdat het geheugen in bytes wordt weergegeven i.p.v. MB's(Bytes worden dan a.h.w. naar beneden afgerond). Zou je in dos het commando mem/classify geven, dan zul je zien dat je intern geheugen als 192 MB wordt aangegeven. Verder is het zo, dat een intern geheugen een veelvoud van 64 MB is.

4 keer 64MB is gelijk aan 256 MB, het kan best zijn dat dit het totale geheugen van je pc is, maar dat er 64MB van je RAM door je videokaart opgeslokt wordt, maar daar ben ik niet zo zeker van.

Dennis.
 
Ik heb dat nagekeken, en idd neemt mijn videokaart 64 mb in beslag van die 256mb.

Heeft het dan zin om er extra geheugen bij in te plaatsen zodat PSP sneller wordt?

Het uitzetten van internet en de firewall en virusscanner heeft geen zin, heb ik geprobeerd.
 
Geplaatst door Thea41
Heeft het dan zin om er extra geheugen bij in te plaatsen zodat PSP sneller wordt?
Ja. Ik zou er minimaal 128 MB bij plaatsen.
Dan is je totale RAM 384 MB.
Zonder de videokaart mee te rekenen blijft er dan 320 MB over - meer dan genoeg voor PSP.
Overigens wordt voor Windows XP 128 MB als minimum opgegeven, maar 256 wordt aanbevolen.
Je hebt dus alle kans dat niet alleen PSP dan lekker werkt, maar dat Windows zelf ook wat vlotter draait.

Guus.
 
Hoi,

Weer wat bijgeleerd. Mooie heldere tutorial Guus. :thumb:

groetjes leon
 
Nou okee Guus, dan zal ik dat komende week even doen! Bedankt:thumb: :thumb:
 
Geplaatst door Thea41
Ik heb dat nagekeken, en idd neemt mijn videokaart 64 mb in beslag van die 256mb.
Ja, ik probeerde met het rekensommetje hierboven aan te geven, dat je 192 MB aan RAM moet hebben(256 - 64 = 192) i.p.v. 191 MB(Dit alles even globaal genomen).
Geplaatst door Thea41

Heeft het dan zin om er extra geheugen bij in te plaatsen zodat PSP sneller wordt?
Ik zie, dat je op deze vraag reeds van Guus een antwoord hebt gekregen.

Dennis.
 
Ik heb 256mb bijgeprikt en alles loopt op rolletjes...
psp loopt als een zonnetje.
Zoals jullie zien is het mij ook met die foto met zijaanzicht gelukt (zie mijn avatar).

Voor allemaal: :thumb: :thumb: :thumb:
 
Geplaatst door Thea41
Ik heb 256mb bijgeprikt en alles loopt op rolletjes...
psp loopt als een zonnetje.
Zoals jullie zien is het mij ook met die foto met zijaanzicht gelukt (zie mijn avatar).

Voor allemaal: :thumb: :thumb: :thumb:
Ja, dat zie ik. Het ziet er heel beeldig uit:thumb:

Dennis.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan