Foto niet helemaal afgedrukt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robertusje

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 nov 2007
Hallo.
Ik heb een Canon MG5150 all in one printer, een prima en makkelijk apparaat maar ik had van de week een probleempje met het printen van een foto. De foto stond er niet helemaal op, aan de rechter en linkerkant miste ong. een cm. Ik printte de foto op A4 fotopapier en de foto heeft een afmeting van 3456x1944. De foto's worden in dit formaat genomen door mijn camera omdat ik dan met een slide show een beeldvullende afbeelding heb op mijn laptop.
Ik gebruik de printsoftware van Canon en daar kun je ook bijsnijden maar daar had ik niets aan. De foto paste er gewoon niet in, ik kon het bijsnijdlijntje naar rechts of naar links schuiven maar niet uittrekken. Jammer is het wel want het is een groepsfoto en de buitenste 2 mensen staan nu niet op de foto. Heeft iemand een oplossing voor dit probleem??

De breedte-/lengteverhouding van de foto komt niet overeen met de verhouding van het A4-formaat. Je zult in elk geval moeten bijsnijden om de foto paginavullend te kunnen afdrukken.
Een andere oplossing is om de foto wel helemaal af te drukken maar dan zul je een witte rand aan de zij- of bovenkant krijgen.

Ik had idd. een witte rand aan allebei de zijkanten maar hoe kan ik dat dan voorkomen? Een foto kun je niet zomaar veranderen want dan is de verhouding niet meer goed

Als je de verhouding van de foto niet wilt aanpassen heb je eigenlijk maar twee keuzes:
- afdrukken op een ander formaat papier (dat overeenkomt met de verhouding van je foto);
- afdrukken op A4-formaat met witte randen (die je eventueel met een mesje af kunt snijden als je dat wilt).

Als je de foto verandert dan kloppen de verhoudingen niet meer en heb je kortere of langere mensen dus dat kan niet.
Afdrukken op A4 formaat met witte randen maakt niet uit want dat kan ik er gewoon af knippen maar dan staan de buitenste mensen er niet op.

Volgende keer voeg ik de foto in in een Word document en druk hem dan af dan heb ik alleen er onder en er boven een witte rand.
Als het niet gaat zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan