• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

foto of plaatje koppelen aan klantnummer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zo wellicht?
Code:
strFileJPG =  Environ("Userprofile") & "\OneDrive - bedrijf naam\test\ & ListBox1.Column(0) & ".jpg"

Helaas, dit pakt hij niet en ik had hem aangepast naar
Code:
strFileJPG = "C:\Users\frsa1\OneDrive - bedrijf naam\test\" & ListBox1.Column(0) & ".jpg"
, gaf een foutmelding.

Ik begrijp je niet.
Je plaatst iets anders dan ik in #21 deed.
Tevens zeg je een foutmelding te krijgen die je vervolgens hier niet laat weten.

Excuus, als ik jouw code gebruik dan krijg ik de melding van een compileerfout - syntaxisfout en volgens mij moesten er nog een paar aanhalingstekens achter test.

Klopt, foutje van mij, dat moet dit zijn:
Code:
strFileJPG =  Environ("Userprofile") & "\OneDrive - bedrijf naam\test\" & ListBox1.Column(0) & ".jpg"

Laat dan zien wat je er mee gedaan hebt want de code is prima en vult de variabele strFileJPG.

Ik zie het al.. heb zelf een fout gemaakt in het knippen/plakken van de code. Ik ga nog even kijken of het werkt. Hou je op de hoogte.

Ik heb het even geprobeerd en voor mij werkt het, maar als ik de map met het bestand en de foto's deel met een ander werkt het voor die gene met wie ik heb gedeeld de VBA in z'n geheel niet.
Er komen geen foutmeldingen.

Dat ligt dan niet aan dat regeltje code.
Laat zien wat je gemaakt hebt of kijk er eens naar in Debug mode.

Die van Edmoor werkt ook perfect in OneDrive

Ik stuur hem nog een keer...Test maar uit.
De code is die van Edmoor.

Wel even je adres aanpassen...

Bedankt Edmoor, weer wat geleerd...

Bijlagen

Als de afbeeldingen op een web locatie staan, dan zou je een cel met de IMAGE functie kunnen gebruiken.

Klopt, maar dan wordt bij mogelijk honderden foto's het bestand erg zwaar. Of is dat een methode waarbij de afbeeldingen ook gewoon in een map kunnen blijven staan? Ben benieuwd...

Maar hoe krijg ik jullie code het simpelst verwerkt in mijn bestand?, kan ik de overnemen en plaatsen bij onderstaande code, of is er meer voor nodig?
Code:
Private Sub LB_00_Click()
For i = 0 To 46
    Me("TBX_" & Format(i, "00")) = LB_00.Column(i)
Next
'LB_00.Clear
Cmd_00.Enabled = False
Cmd_01.Enabled = True
End Sub

Bijlagen

ZO zou het moeten lukken.

Uiteraard wel je pad aanpassen.

Ik heb een record aangemaakt en het volgnummer(1) als naam gegeven aan een foto.
Klik in de ListBox en de foto verschijnt..

Bijlagen

Of:

Code:
strFileJPG = Environ("Userprofile") & "\OneDrive\Bureaublad\FOTONUMMER\" & LB_00.Column(0) & ".jpg"
Image1.Picture = Nothing
If Dir(strFileJPG) <> "" Then Image1.Picture = LoadPicture(strFileJPG)

Nop, werk ook niet, zelfde foutmelding als eerst.
Zodra ik het pad verander, krijg ik deze melding. Pad is bijvoorbeeld "C:\Users\frsa1\Downloads", maar in OneDrive werkt ook niet.

De "C:\Users\frsa1\Downloads" wijzig je dan in:
Code:
Environ("Userprofile") & "\Downloads"
Maar dat heeft niets met OneDrive te maken.

Snap ik, maar voor OneDrive dan wel het hele pad?, of dan alleen vanaf "Onedrive"

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan