Foto op buroblad

• Onderwerp starter Onderwerp starter mcl
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mcl

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Besturingssysteem
Windows 10
Office versie
2022
Hallo,
Als ik een (4:3) foto als buroblad wil hebben, dan wordt hij helemaal over mijn 16:9 scherm uitgetrokken. Is dus geen gezichtr.
Kan dat anders?
Groet,
Martin

Rechtermuisklik op leeg deel buroblad-eigenschappen-buroblad-positie.
kijk dan eens wat doet bij spreiden/gecentreerd/naast elkaar.

Als ik spreiden doe, dan krijg ik een vergroot gedeelte van de foto en gecentreerd dan wordt hijhelemaal uitgetrokken over het hele 16:9 beeld!
Nog een idee?
Groet,
Martin

Nog iemand een idee?

Sorry voor geen antwoord had het druk met voorbereidingen voor verjaardag.. ben namelijk jarig vandaan :p

Maar

Geef is een screenshot?

Denk dat probleem al gewoonweg in de bron zit..4:3.
En dan wellicht nog een andere resolutie van het scherm en dan die combi geeft het "rare"beeld.

@Gambiauser:Gefeliciteerd.en als je naam en je site weer zie heb ik weer heimwee

Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd en nog een prettige dag.
Groet,
Martin
zie screenshot

Bijlagen

• naamloos.jpg
    naamloos.jpg
    95,9 KB · Weergaven: 24
De foto is helemaal uitgetrokken naar links en rechts.
De schermresolutie is 1920x1080. De foto is 1.07MB

Hallo,
Als ik een (4:3) foto als buroblad wil hebben, dan wordt hij helemaal over mijn 16:9 scherm uitgetrokken. Is dus geen gezichtr.
Kan dat anders?
Groet,
Martin

Verander je 4:3 foto in 16:9
De formaataanpassing moet in meerdere stappen gebeuren.
  1. Open een kopie v/d originele foto in een fotobewerkingsprogramma;
  2. Verander het canvas formaat vervolgens naar 16:9 ratio. Om dit te doen, houd de foto in het midden. Bereken de nieuwe breedte door de originele hoogte te delen door 9 en te vermenigvuldigen met 16. Bereken de originele hoogte door de afbeeldingseigenschappen te bekijken;
  3. Vul de lege kant aan de linker- en rechterkant (borders) met een kleur van je keuze. Wit en zwart worden gewoonlijk gebruikt;
    Bewaar de foto;
  4. Verwijder de fotoborders: Beweeg de selectierechthoek over het gedeelte v/d foto die je wilt houden. Wees ervan bewust dat dit de hele breedte v/d foto zal beslaan;
  5. Verwijder ongeselecteerde gedeelten met de Bijsnijden tot selectie tool, of sla de huidige selectie op als een nieuwe foto.
Succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan