Foto op buroblad

• Onderwerp starter Onderwerp starter mcl
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mcl

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Besturingssysteem
Windows 10
Office versie
2022
Hallo,
Als ik een (4:3) foto als buroblad wil hebben, dan wordt hij helemaal over mijn 16:9 scherm uitgetrokken. Is dus geen gezichtr.
Kan dat anders?
Groet,
Martin

Rechtermuisklik op leeg deel buroblad-eigenschappen-buroblad-positie.
kijk dan eens wat doet bij spreiden/gecentreerd/naast elkaar.

Als ik spreiden doe, dan krijg ik een vergroot gedeelte van de foto en gecentreerd dan wordt hijhelemaal uitgetrokken over het hele 16:9 beeld!
Nog een idee?
Groet,
Martin

Nog iemand een idee?

Sorry voor geen antwoord had het druk met voorbereidingen voor verjaardag.. ben namelijk jarig vandaan :p

Maar

Geef is een screenshot?

Denk dat probleem al gewoonweg in de bron zit..4:3.
En dan wellicht nog een andere resolutie van het scherm en dan die combi geeft het "rare"beeld.

@Gambiauser:Gefeliciteerd.en als je naam en je site weer zie heb ik weer heimwee

Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd en nog een prettige dag.
Groet,
Martin
zie screenshot

Bijlagen

• naamloos.jpg
    naamloos.jpg
    95,9 KB · Weergaven: 24
De foto is helemaal uitgetrokken naar links en rechts.
De schermresolutie is 1920x1080. De foto is 1.07MB

Hallo,
Als ik een (4:3) foto als buroblad wil hebben, dan wordt hij helemaal over mijn 16:9 scherm uitgetrokken. Is dus geen gezichtr.
Kan dat anders?
Groet,
Martin

Verander je 4:3 foto in 16:9
De formaataanpassing moet in meerdere stappen gebeuren.
  1. Open een kopie v/d originele foto in een fotobewerkingsprogramma;
  2. Verander het canvas formaat vervolgens naar 16:9 ratio. Om dit te doen, houd de foto in het midden. Bereken de nieuwe breedte door de originele hoogte te delen door 9 en te vermenigvuldigen met 16. Bereken de originele hoogte door de afbeeldingseigenschappen te bekijken;
  3. Vul de lege kant aan de linker- en rechterkant (borders) met een kleur van je keuze. Wit en zwart worden gewoonlijk gebruikt;
    Bewaar de foto;
  4. Verwijder de fotoborders: Beweeg de selectierechthoek over het gedeelte v/d foto die je wilt houden. Wees ervan bewust dat dit de hele breedte v/d foto zal beslaan;
  5. Verwijder ongeselecteerde gedeelten met de Bijsnijden tot selectie tool, of sla de huidige selectie op als een nieuwe foto.
Succes

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan