Foto opent alleen in paint

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kpaulu

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2013
Hallo,

ik heb een vraag ik heb een werkstation deze opent alle foto's in paint.
Dit wil ik aanpassen als ik rechtsklik op de foto openen met windows photo viewer. ik selecteer gelijk altijd openen met.
Dit werkt niet heeft iemand nog een andere optie om dit aan te passen?

(het is in bedrijfsnetwerk met admin rechten)

ik hoop dat iemand dit probleem al eens heeft gehad en hier antwoord op heeft alvast bedankt

Heeft het wel altijd gewerkt. Heb je rechten, heeft de systeembeheerder de zaak geblokt.

heb zelf admin rechten, systeembeheerder zelf (ik stagair) heeft ook gekeken maar kreeg het niet voor elkaar zelf in register geprobeerd maar geen succes

Ik vroeg of je de foto eerder wel kon openen. Was dat het geval.??

Dan is een andere mogelijk dat het standaard programma waarmee normaal deze bestanden mee worden geopend beschadigd is. In dat geval is het verstandig deze eens opnieuw te installeren. Configuratie scherm, Standaard programma's eens bekijken.

ja dat kon wel.

config. standaard programma's al bekeken en aangepast maar geen effect.

hij opent wel in fotoviewer als ik gewoon openen met fotoviewer doet maar ik krijg hem niet ingesteld als standaardprogramma

Listig zeg. En of deze. Start, standaardprogramma's, je standaardprogramma's instellen. Links Internet Explorer selecteren en dan Rechts tot standaard verheffen.
En/of probeer eens of resetten van IE helpt, menu extra, dan internetopties, tab Geavanceerd, knop opnieuw instellen. Het is maar een idee.

"standaard verheffen"? als standaard instellen?
de IE opties heeft geen nu alleen mijn proxy instellingen worden verwijderd.

het standaard programma gedeelte is ook normaal er staat gewoon bij alle files photoviewer maar hij kiest paint, wmf-emf-rle staan alleen aangevinkt als paint. die zijn ook gemarkeerd en kunnen niet veranderd worden.

Heb je geen png of jpg, jpeg bestandje waarmee je iets kunt proberen. Openen met enz enz. Is er iets beveiligd, ik probeer verder mee te denken en denk aan het volgende.

Zou het kunnen zijn dat het bestand is gemaakt onder een account met administratorrechten en computer je nu onder een account met beperkte rechten. De oplossing zou kunnen zijn, opnieuw inloggen onder een andere accountnaam, met voldoende rechten om deze beveiliging te ontlopen.

Ik las dit nog je sprak over wmf en emf. Klikje

Het is een artikel uit 2009.

:confused:

Laatst bewerkt:
ik zal het nog eens doorlopen op de computer van de gebruiker momenteel zie ik niet echt vreemde instellingen staan op de computer misschien toch een rechten issue alleen het is raar want hiervoor liep het wel goed.

Ok, leuk, ik heb het vermoeden dat je Systeembeheerder je "ter leringh ende vermaeck" je een zgn. sabotage-oefening in de maag gesplitst heeft. Waardoor het dus eigenlijk niet de bedoeling is dat wij je daarmee hier via Helpmij.nl gaan helpen...
:o

Ten eerste neem ik aan dat je met Windows 7- of Server 2008-achtigen werkt, & moet je niet alleen bij Standaardprogramma's kijken, maar via Configuratiescherm, Standaardprogramma's, Een bestandstype of protocol aan een specifiek programma koppelen.

Ten tweede kan je Systeembeheerder via Groepsbeleid een & ander ingesteld hebben, & die hebben voorrang boven register ingrepen.

Laatst bewerkt:
@TheKnight ja dat zou ook kunnen maar hij kon het zelf ook niet voor elkaar krijgen en de gebruiker is er nu de dupe van dus het zou niet echt handig zijn denk je.

en in mapopties heb ik wel gekeken maar waar kan ik een bestandstype of protocol koppelen?

Ok, sorry, mea culpa:

Via Configuratiescherm, Standaardprogramma's, Een bestandstype of protocol aan een specifiek programma koppelen.

Staat bij mij in de lijst onder Standaardprogramma's. Selecteer Bestandstype, selecteer Programma.

Zal het ook nog even corrigeren in mijn vorige bericht...

Laatst bewerkt:
ja ik ben er voor vandaag even klaar mee, ik heb nog wat andere dingen ook ik zal morgen nog is het een en andere doorlopen en het weer laten weten hoe of wat!
iig alvast bedankt voor het meedenken en je ziet mij morgen weer reageren.

Blijft dus tricky. Had je de stappen in hekje 9 al doorlopen.

Het is een foto die door haar zelf is toegevoegd. de emf... files etc zijn standaard aangevinkt binnen windows. ik heb ook geprobeerd met een andere foto maar idem.
het moet ergens in een instelling zitten lijkt me ik kom hier morgen op terug.

Alvast een vraagje, op welk windows systeem werkt men bij jullie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan