foto over een foto

Status
Niet open voor verdere reacties.

martinmack

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2008
Hallo mensen,

Ik heb wel eens foto's gezien waar 2 foto's op elkaar zijn geplaatst en bijde zijn vervaagt zodat je er door heen kunt kijken en bijde ziet. Het is niet doorzichtig maken maar meer "wazig" maken.
Een goed voorbeeld is, een mooie auto en daar zit je dan een foto van je zelf voor. Maar door het vervaardigen zie je de hele auto en ook tegelijk jou zelf.

Weet iemand een programma hier voor?

Alvast bedankt.

Hallo mensen,

Ik heb wel eens foto's gezien waar 2 foto's op elkaar zijn geplaatst en bijde zijn vervaagt zodat je er door heen kunt kijken en bijde ziet. Het is niet doorzichtig maken maar meer "wazig" maken.
Een goed voorbeeld is, een mooie auto en daar zit je dan een foto van je zelf voor. Maar door het vervaardigen zie je de hele auto en ook tegelijk jou zelf.

Weet iemand een programma hier voor?

Alvast bedankt.

Ik heb dit wel eens met Google Picassa gedaan. Heette iets van Collage maken, maar heb nu niet meer op computer staan, dus ik zou het niet precies meer weten, maar dat het ermee kan weet ik zeker:thumb:

kan je met picasa dat dan over kaar heen halen?
zo lagen ofzo :o

Bedoel je het volgende effect? (zie bijlage voor groter plaatje)

2e69c45.jpg

Dit kan met (het gratis) programma paint.net. Hier open je twee (of meer) plaatjes in die je wilt mixen.
Dan open je een nieuw wit vlak (ctrl+n), en hier voeg je een extra "layer" toe. Hierin plak je het eerste plaatje. Dan maak je een volgende aan, en ook hier plak je een plaatje (de volgende dus ;) ).

Dubbelklik dan rechtsonder op de layernaam, en verschuif de balk naar links. Hierdoor wordt het plaatje gedeeltelijk doorzichtig. Doe hetzelfde met de andere(n).

Bijlagen

• doorelkaar.jpg
    doorelkaar.jpg
    94,2 KB · Weergaven: 24
Maar hoe maak je het doorzichtig dan, want ik werk met layers, maar hij maakt hem niet doorzichtig...

(Zie ook het bijgevoegde plaatje)

Stap 1:

Maak 2 nieuwe layers aan via het knopje aangegeven met een "1".

Plak in elke layer (selecteer ze door één keer met je linkermuisknop te klikken op de layer (bij nummer "2") een afbeelding.

Dubbelklik nu op een layer (nogsteeds die bij nummer "2"). Je krijgt dat het popup schermpje zoals bij "3" zichtbaar.

Laat alles zoals het is, je hoeft enkel aan "opacity" te zitten. Je kan ofwel het getal veranderen, ofwel de balk ernaast verslepen (heeft hetzelfde effect). Doe dit voor beide layers, tot je het effect hebt dat je wilt, en sla hem op :)

Bijlagen

• doorzichtig.jpg
    doorzichtig.jpg
    100,5 KB · Weergaven: 34
Orian,
Die Paint Net Is supper goedd man
ik heb het geprobeert is goedd programma
en maklijk ook :thumb::thumb::thumb::thumb:
Tnxx

Mooi dat het gelukt is :). Als je nog even op het knopje "vraag is opgelost" rechtsonder klikt, dan zien andere mensen met wellicht dezelfde vraag dit topic ook makkelijker ;)

Mooi dat het gelukt is :). Als je nog even op het knopje "vraag is opgelost" rechtsonder klikt, dan zien andere mensen met wellicht dezelfde vraag dit topic ook makkelijker ;)

delkash kan niet op probleem opgelost klikken,. het was zijn probleem namelijk niet:p

Hahah nee idd was mij probleem niet haha maar
ik wou effetjes zeggen dat ik blij was met de reactie van hem want
ik was op ook zoek naar zo programma :D:D:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan