Foto permanent verwijderen op alle pc's

Status
Niet open voor verdere reacties.

wakeuplittlesuzy

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 jul 2015
Berichten
3
Hoi,
Ik heb gisteren per ongeluk van een persoonlijke foto mijn bureaubladachtergrond gemaakt en nu lukt het mij niet om die op alle pc's te verwijderen. Ik kan het wel telkens handmatig maar als ik op een andere pc inlog (en op mijn werk moet ik vaak van pc veranderen) is ie daar weer. Ik heb de afbeelding nochtans al talloze keren verwijderd, hij zit een C:\map. Appsense meer bepaald. Wie kan mij helpen?
 
Neem contact op met je systeembeheerder: Je hebt een zwervend gebruikersprofiel, blijkbaar.
De foto zou (indien Application Data is omgeleid) er moeten staan als %appdata%\Microsoft\Windows\Themes\TranscodedWallpaper.jpg
Kun je zelf checken: [Windows-toets]r toetscombinatie -> %appdata%\Microsoft\Windows\Themes\
Kijk of je daar een .jpg (of .png etc.) tegenkomt die die foto is.
Als je het daar niet vindt: Neem het even op met de systeembeheerder, want ik kan niet beoordelen óf en zo ja, waarheen Application Data is omgeleid, ik ken je server-structuur niet etc.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Dank je voor je antwoord, Tijs. Ik heb idd een zwervend gebruikersprofiel en het is idd een transcodedwallpaper.jpg. Ik zou hem eigenlijk liefst zelf verwijderen als dat kan, ik heb ook een adminpaswoord. Ik weet gewoon niet hoe het moet. De foto zit in deze map: C:\appsensevirtual\S-1-5-21-2297916455-1423692345-2397922425-9127\{3117C31F-8479-4A52-8813-017163D58A64} en komt telkens terug als ik opnieuw opstart, zelfs als ik hem uit de prullenbak verwijder.
 
Zorg ervoor dat je deze acties uitvoert als je maar op 1 pc bent ingelogd!
a. Eerste wat je moet doen is jezelf weer een normale bureaublad-achtergrond geven (bijv. de standaard Windows achtergrond)
b. Meld je af en weer aan. Kijk of je nog steeds de normale achtergrond hebt. Indien ja, dan hoef je eigenlijk niets meer te doen.
Indien je wél weer de foto als achtergrond hebt, dan moet je (lijkt mij) ook het pad weten waar je profiel (of, indien omgeleid, Application Data) op de server staat. Stel éérst weer een normale bureaublad-achtergrond in. Verwijder 'm dan handmatig daar op het netwerk én op de lokale computer. Meld je weer af en weer aan. Hopelijk is het dan weg.

Méér kan/weet ik niet voor je.

Tijs.
 
Hey Tijs, het is gelukt door inderdaad maar op één computer tegelijk aangemeld te zijn en de foto dan te verwijderen. Hopelijk blijft hij nu weg :) Dank voor de hulp!
 
Fijn dat het je geholpen heeft.

Graag nog wel even de vraag als opgelost aangeven.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan