foto printen

Status
Niet open voor verdere reacties.

nathalia174

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2007
Ik heb een website gemaakt met aanbiedingen.
Op 1 pagina staan bijvoorbeeld 3 jpg afbeeldingen, elke afbeelding is een kortingsbon.
Ik wil op deze pagina zetten: "klik op de kortingsbon om deze uit te printen"

Is het dus mogelijk om aan een plaatje de mogelijkheid te geven om dit plaatje uit te printen als men daarop klikt?

Alvast bedankt en groetjes Nathalia

dat is mogelijk maar hoe weet ik niet precies dat zul je aan iemand anders moeten vragen

Neem al je stappen die je moet doen om hem af te drukken op met de macrorecorder.
Vervolgens zul je het nog een beetje aan moeten passen.

Per foto die je af wilt drukken zul je dus ook een afdrukbereik in de stappen in moeten stellen.

Er zal vast wel een snellere manier zijn om dit te doen maar dit is een manier die ik ken.

groeten Marcel

Bekijk bijlage Kortingsbon.xlsm

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reactie maar helaas gaat dit mij niet helpen.
Weet niet eens wat een macrorecorder is, laat staan hoe je hiermee werkt.

Het bijgevoegde excelbestand is voor mij al helemaal abcadabra.

Is er geen javascript voor of iets dergelijks??

Laatst bewerkt:
Ik zie nu ook pas dat het een Dreamweaver-topic is, ik was in de veronderstelling dat het een Excel-topic was.
Je hebt hier dus zo-wie-zo niets aan.

Groeten Marcel

Hoi Nathalia,
Je kunt het als volgt doen:
  • Je hebt een pagina waar de drie bonnen op staan. Op elke bon kan apart geklikt worden.
  • De klik op een bepaalde bon gaat naar een nieuwe pagina, waar alleen die ene bon op staat die geprint moet worden.
  • In die nieuwe pagina zit een javascipt-mechaniekje, dat bij het openen wordt aangezet en automatisch het print-dialoogvenstertje oproept; dat gaat met de functie onload="print()" die vastgeknoopt wordt aan de <body>.
Verder staat er op zo'n pagina met één bon alleen maar een link "terug". Met css is ervoor gezorgd dat die link alleen maar op het scherm zichtbaar is, en niet wordt mee-geprint.
Gaat dat lukken?
Met vriendelijke groet,
CSShunter

PS-2: Als je op een uitprint-pagina bent, kun je na "Annuleren" ook op menu Bestand > Afdrukvoorbeeld klikken om te zien hoe de pagina/bon geprint gaat worden. Scheelt weer inkt. ;)

PS-3: Doordat op een uitprintpagina de breedte van de bon op {width:100%;} staat (= 100% van de beschikbare breedte op het papier), past de bon altijd op het A4'tje: onafhankelijk van welke kantlijnbreedte men voor de printer heeft opgegeven. Omdat er geen hoogte van de bon-afbeelding is opgegeven, past die zich vanzelf aan aan de breedte (naar verhouding dus).

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan