Foto 's avonds

Status
Niet open voor verdere reacties.

evertVB

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2009
Het schemerlicht gaf wel een aardig sfeertje, vond ik

[smallimg]http://www.dyitto.com/images_diversen/ndsmterrein11_1024_768.jpg[/smallimg]

Laatst bewerkt door een moderator:
De zon is te vel en daarom een beetje irritant. En ik weet niet hoe het rechts van de foto er uit ziet (wat er niet op staat), want die hele loods is niet erg interessant om naar te kijken. Wat die kranen wel weer zijn. Voor de rest mooie foto.

Compositie is leuk, onderwerp spreekt me wel aan (industrieel) hoewel de omgeving wat "rommelig" is. Als je een paar honderd meter naar links had gekund om het gebouw heen, had je misschien met tegenlicht alleen de kranen kunnen fotograferen (wat inzoomen) met de ondergaande zon er precies tussen of doorheen. Belichting was waarschijnlijk nog mooier geweest als je dan een paar minuten had gewacht en een polarisatiefilter had gebruikt.

Ik zag vandaag bij mij in de achtertuin zowat de bovenste helft van de Japanse vlag, echt 5 van de brede zonnestralen boven de horizon tussen de wolken door. Helaas had ik geen toestel bij de hand om het vast te leggen.

Hm stof tot nadenken:)
Als je een paar honderd meter naar links had gekund om het gebouw heen, had je misschien met tegenlicht alleen de kranen kunnen fotograferen (wat inzoomen) met de ondergaande zon er precies tussen of doorheen. Belichting was waarschijnlijk nog mooier geweest als je dan een paar minuten had gewacht en een polarisatiefilter had gebruikt.
Heb je zelf een mooi voorbeeld van iets vergelijkbaars, misschien een linkje of zo?

Ik heb helaas geen foto's van mezelf online, maar DIT is wat ik ongeveer bedoel. Je ziet hier dat de zon net onder is (geen fel/direkt tegenlicht meer) en de lucht wordt door het polarisatiefilter wat mooier weergegeven (blauw). Hier moet je wel wat mee spelen door het filter langzaam te draaien totdat de lucht de mooiste kleur heeft. Gebruik ook eens een statief (als je dat al niet gedaan hebt) zodat je kunt spelen met de sluitertijden/diafragma, je kunt daar de mooiste effecten mee bereiken! Je moet soms wel eens geluk hebben om een mooi plaatje te krijgen hoor en veel geduld :) Ik vindt trouwens dat foto's gemaakt bij zonsopkomst en zonsondergang het mooist zijn vanwege het licht.

zit wel veel ruis in de voorbeeld foto van erbicom

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan