foto, s laten downloaden via ftp

Status
Niet open voor verdere reacties.

jervries

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2013
Berichten
21
Hallo...ik heb een ingewikkelde opdracht gekregen die ik moet proberen uit te voeren.
Ik gebruik joomla 2.5 en Vm2. Nu is de bedoeling de foto, s die een watermerk krijgen niet gedownload mogen worden.
weet iemand hoe ik dat kan blokkeren?
verder mogen deze zelfde foto, s pas na een toestemming via een tijdelijke inlog deze foto, s downloaden.
Heeft iemand een idee hoe ik dit in joomla kan krijgen?

mvg
jeroen
 
Nu is de bedoeling de foto, s die een watermerk krijgen niet gedownload mogen worden.
Hoe stelt je opdrachtgever zich dat voor? Op het moment dat ik een afbeelding in mijn browser zie staat deze op mijn PC, en kan ik er mee doen en laten wat ik wil. Of bedoel je dat de foto's überhaupt niet zichtbaar mogen zijn?
 
Er komen foto's in de categorie en in artikelen, hier zitten copyright op, dus mogen niet gedownload worden door derden.
Echter als iemand toch graag foto, s wilt hebben mag deze via een ftp.site downloaden, en dit moet via een tijdelijke inlog die deze persoon krijgt.
 
Iedere foto die je in beeld ziet staat al op je PC, zoals Naarling zegt. Daarnaast kun je foto's over het algemeen zo uit je webbrowser naar je desktop slepen. Het zal dus erg lastig worden, als het al mogelijk is.
 
De foto's komen niet op mijn pc maar staan in de website die online staat. Dus in mijn root: public_html/foto's.
Deze moeten via de website www.mijndomein.nl via een ftp kunnen worden gedownload.

Is dit mogelijk?
 
Iedere foto die iemand in beeld ziet staat op dat moment op de PC van diegene die de website in beeld heeft. Als je dus mijn avatar in beeld ziet, staat dat plaatje op dat moment als op jouw PC. Zo werkt een browser nu eenmaal. Daarom zeg ik, als het al mogelijk is zal het erg lastig zijn.
 
Ja ok dat snap ik, alleen heb je deze niet in bezit zodat je dat plaatje kan gebruiken. Rechtermuis knop en afbeelding opslaan als, is geblokkeerd. Sus als deze mensen het plaatje willen hebben moet het via een tijdelijk logins te downloaden
 
Op het moment dat ik de afbeelding kan zien is hij al gedownload, anders kon ik hem niet zien. Hij staat op mijn PC in de map met tijdelijke internetbestanden. Je kunt met javascript inderdaad de rechter muisklik blokkeren, maar ik kan met drie muis klikken javascript uit zetten en de afbeelding gewoon opslaan waar ik wil. Zelfs al kon ik javascript niet uit zetten, dan kon ik de afbeeling gewoon uit de tijdelijke map halen.

Wat natuurlijk wel kan is als preview een afbeelding van lagere kwaliteit laten zien, en mensen na betaling toegang geven tot de afbeeldingen van hoge kwaliteit. Je zou dan een deel van de site met een wachtwoord af kunnen sluiten, er lopen hier vast wel mensen rond die genoeg van Joomla weten om uit te leggen hoe dat moet.
 
Je zou de foto's dubbel kunnen uploaden,
1x in lage resolutie met watermerk
1x volledige resolutie zonder watermerk

de eerste dient dan als voorbeeld en de 2de is voor de download op de login pagina,
zo kan men de foto dus in lage resolutie met watermerk bekijken en pas downloaden als ze zijn ingelogd

(naarling was me net ff voor )
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan