Foto`s sorteren via vba

• Onderwerp starter Onderwerp starter sph
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

sph

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2014
Vaak heb ik erg veel fotos uit te zoeken vanwege een volle usb of telefoon.
Ik heb standaard folders met de namen van mijn kinderen, werkgerelateerd, vakantie, huis, dieren etc.
Om te voorkomen dat ik steeds met de muis foto voor foto naar de folders sleep zou ik graag een soort van VBA willen toepassen,
waarbij de standaard mappen als een button weergeven worden in het scherm waarin een voorbeeldlijst komt met de foto`s en video`s van de usb stick oid.
Dus wanneer een foto-bestand is geselecteerd, en daarnaast een button van desbetreffende map aangeklikt wordt, dat deze dan hierheen verplaatst zal worden.
Is dit mogelijk / haalbaar?

Eigenlijk helemaal niets in dit geval, want zou niet weten waar te beginnen.
Mijn vraag is eigenlijk of het mogelijk is en waar het beste te beginnen...
(Inloggen via telefoon wil niet, want reclame voor inlogvelden :S)

Ik heb een Access database gemaakt die precies dat doet. Mocht je interesse hebben... (En Access ;) )

@Octafish,

Dat zou super zijn! Ben normaal vrij creatief met maken van scripts binnen Excel omgeving,
maar dit gaat mij net een stap te ver.

Acces heb ik nog nooit mee gewerkt, gebruik eigenlijk alleen Excel, maar ik heb het Office 2013 pakket, dus Acces al aan boord.

Laatst bewerkt:
Ik heb ook een Excel versie, maar die beviel mij niet helemaal, en omdat ik veel beter met Access ben, heb ik 'm omgebouwd naar een Database. Ik kan de Excel variant wel alvast meesturen, kun je kijken of je hem kan gebruiken of niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan