Foto s uit verhouding op het net

Status
Niet open voor verdere reacties.

Miranda H

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2009
Berichten
40
Goedendag, ik hoop dat mijn vraag hier goed staat.

Ik heb een andere pc aangesloten en xp erop gezet, deze pc was geformateerd.
Nu zijn alle foto s op het net erg uit elkaar getrokken.

Ik heb een 22 inch scherm van Neovo (HW22S)
ik heb de resolutie al op 1024*768 gehad en op 1280*1024 bij de laatste vind ik het scherm het fijnste en wordt alles behalve foto s goed weergegeven.

waar zit het probleem??
 
Goedendag, ik hoop dat mijn vraag hier goed staat.

Ik heb een andere pc aangesloten en xp erop gezet, deze pc was geformateerd.
Nu zijn alle foto s op het net erg uit elkaar getrokken.

Ik heb een 22 inch scherm van Neovo (HW22S)
ik heb de resolutie al op 1024*768 gehad en op 1280*1024 bij de laatste vind ik het scherm het fijnste en wordt alles behalve foto s goed weergegeven.

waar zit het probleem??

Is het een breedbeeld scherm. Zoja, dan moet je een resolutie nemen waarvan het tweede getal laag is. Bv 1208x800 of iets in die aard
 
Bedankt voor je antwoord,

het is idd een breedbeeld
mijn keuzemogelijkheden zijn 800x600, 1024x768, 1280x1024 of 1600 x 1200 bij de ena laatste is hij het beste. Zoals je ziet is het 2e getal altijd lager
 
Bedankt voor je antwoord,

het is idd een breedbeeld
mijn keuzemogelijkheden zijn 800x600, 1024x768, 1280x1024 of 1600 x 1200 bij de ena laatste is hij het beste. Zoals je ziet is het 2e getal altijd lager

Ja, maar dat zijn resoluties voor normale monitors.

Heb je een driver cd erbij gekregen?
 
Poeh dat zal vast, alleen ik heb dit beeldscherm al een paar maanden dus zou niet weten waar die dan zou zijn. Ik heb al wel geprobeerd een driver voor dit type te downloaden maar dat werkt dus niet
 
Poeh dat zal vast, alleen ik heb dit beeldscherm al een paar maanden dus zou niet weten waar die dan zou zijn. Ik heb al wel geprobeerd een driver voor dit type te downloaden maar dat werkt dus niet

Ben op zoek, momentje.
 
Je beeldscherm wordt niet goed herkend, waarschijnlijk moet je de drivers van de videokaart updaten of drivers van je beeldscherm downloaden (staat nu waarschijnlijk op Standaardbeeldscherm ipv Plug & Play). Hierdoor kun je alleen beeldverhoudingen in 4:3 kiezen ipv 16:9.

Soms helpt het om het beeldscherm uit de lijst met hardware te verwijderen en dan opnieuw te laten detecteren.
 
De H-W22, die voorzien is van een indrukwekkend 22-inch breedbeeldscherm en ingebouwd HDCP voor HD-video, is specifiek ontworpen voor video, gaming en andere multimediatoepassingen. De superresolutie 1680 x 1050 en de snelle reactietijd zorgen voor een vlekkeloze videoweergave. Doordat het in staat is twee volledige geopende schermen te tonen, maakt de E-W22 een hogere productiviteit mogelijk. De slanke H-W22 is een ideale multimediaoplossing voor kostenbewuste thuis- en kantooromgevingen.
Dt staat op de neovo site

Driver staat in bijlage. Maak een map aan op je bureaublad en open dan het bestand in de bijlage, de Setup zal vragen waar enkele bestanden heen mogen gekopieerd worden. neem de map op je bureaublad. Als dat klaar is, klik je rechtermuisknop op Deze computer. Kies dan Eigenschappen, ga naar het tabje Hardware en klik dan op Apparaatbeheer. Klik nu op het kruisje dat voor Monitors staat. Dan komt er Standaartbeeldscherm te staan. klik daar met je rechtermuisknop op en kies: Stuurprogramma bijwerken. Zet dan een bolletje voor: Nu niet.klik op volgende en zet dan een bolletje voor: Ik wil zelf kiezen geavanceerde.klik op volgende en zet dan een vinkje voor: Ook op deze locatie zoeken. Klik dan op bladeren en kies de map waar je daarnet de bestanden heen hebt gekopieerd. Dan op Ok en dan op volgorde, normaal zou de driver nu moete installeren. Ga dan naar de Eigenschappen waar je de resolutie instelt, en kies dan de resolutie die de Qoute aangeeft (als je videokaart zo hoog niet aankan, kies dan de hoogste).

Succes
 

Bijlagen

  • H-W22S.zip
    60,9 KB · Weergaven: 31
Laatst bewerkt:
Ok bovenstaande geprobeerd en tot apparaatbeheer kom ik....dan zit ik vast want in mijn hardware staat geen monitor/beeldscherm...dus het is duidelijk dat ik iets mis....
 
Je moet eerst nog wat hardware installeren, wat is het merk en type van je pc?
 
Die Raid controller is niet zo'n ramp, de audio driver lijkt me al wat lastiger, maar je videokaart staat op de standaard windows driver (die ook alleen maar 4:3 verhoudingen aan kan) en erg langzaam is - maar daarentegen dan ook wel altijd werkt.
Je moet even de drivers van je vga grafische kaart installeren. Als je niet weet welke dat is kun je even googlen op PC wizard 2008 en daarmee even kijken welke hardware je hebt, vervolgens kun je dan op de site van de fabrikant de juiste drivers downloaden.
Als je grafische kaart herkend wordt, dan zal de monitor het ook zo wel weer doen.
 
Klopt het is idd ook een erg trage pc maar snel genoeg voor wat internetten, verder hoeft ie ook nietste kunnen, voor mijn werk (digital painting) heb ik een andere pc staat die daar goed geschikt voor is alleen daar is het probleem dat hij geen netwerkkaart heeft. :eek: computers pffff
 
Ok en wat als de fabrikant niet bekend is?
er staat : niet naderomschreven.... *gooit pc bijna het raam uit*
 
Ok en wat als de fabrikant niet bekend is?
er staat : niet naderomschreven.... *gooit pc bijna het raam uit*

Staat er vooraan niet ergens het merk: bv HP of Compaq of Acer. Daarnaast of eronder staat dan meestal het type. Bv Acer Aspire ...
 
Hoi Miranda,
Als je één icoontje naar beneden gaat in PCW2008 dan zie je de informatie over je videokaart. Wat voor 'n PC je hebt is niet zo van belang, want het ziet er naar uit dat het een zelfbouw/kloon is, dus diverse onderdelen bij elkaar. Maar zodra je de chipset van je VGA kaart weet kun je het probleem oplossen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan