Foto toevoegen in Access

Status
Niet open voor verdere reacties.

matrafreak

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2021
Ik heb een vraagje.
Ik ben totaal niet bekend met Access.
Ik heb een bestaand klantenbestand dat in access is geschreven.

Nu wil ik op de pagina van een klant foto's toevoegen(max 3).
Kan iemand mij hiermee helpen.

Als je totaal niet bekend bent met Access wordt het wel lastig. Je zou je er eerst in moeten verdiepen om ongelukken te voorkomen.

Als het echt om maximaal 3 foto's gaat, is de eenvoudigste oplossing om 3 velden toe te voegen aan de klantentabel. In die velden leg je het pad en de naam van de afbeeldingen vast (bijvoorbeeld "D:\foto\foto0001.jpg").
Op het klantenformulier maak je drie filepickers om de bestanden te zoeken en pad/naam vast te leggen. Ook maak je drie niet-afhankelijke velden om de plaatjes te tonen.

Dat wil ik wel doen (voor noppes).
Misschien de database (vanwege de privacy) maar via een persoonlijk bericht sturen.

Ook ik doe het gratis. Het lijkt mij niet nodig om de database persoonlijk naar één persoon op te sturen, maar even leeg te maken en een paar dummy records toe te voegen, zodat we wat kunnen maken voor je. Ik heb, vermoed ik, wel een voorbeeldje liggen wat je zo over kan nemen en dat ik dus snel in kan bouwen.

Excuses voor mijn gestelde vraag.
Het blijkt een accde bestand te zijn
Dan kan deze niet worden aangepast

Ik verwijs nu dat ik foto's heb staan in een extern bestand.
Het is niet anders. Een nieuw programma te laten schrijven is mij te kostbaar

Nieuw programma schrijven hoeft niet; je kunt een accde laten omzetten naar een accdb met behoud van alle functionaliteit. Dat is niet gratis, maar als je van plan bent om eventueel nog meer aanpassingen te (laten) maken in je database, dan is het een zinvolle uitgave.

Kun jij mij vertellen, Hoe dat dan moet.
En brutale vraag, Kun jij dan wel een aanpassing doen om foto's toe te voegen. En bestand te beveiligen?

Grt
René

Je bedoelt die website? Ik heb 'm verder niet geprobeerd. Er zit een link bij waarmee je een offerte kan opvragen. Ik vermoed dat je dan de ACCDE op stuurt, en dat zij dan gaan kijken hoeveel het gaat kosten. Ze garanderen dat je daarna alles kan gebruiken wat er in de database zit, dus als een volwaardige mdb of accdb database. En kan kun je alles naar eigen behoefte (dus ook de beveiliging) inrichten. Je kunt de database dan uiteraard weer distribueren als een accde, zodat een gebruiker weer met een volledig dichtgetimmerde database werkt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan