Opgelost Foto uitsnijden in vrije vorm

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

Snulk

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2005
Ik hoop dat ik dit in de goede groep plaats...
Op een groepsfoto ontbreken 2 mensen. Die wil ik nu erbij zetten. Ik heb aparte foto's gekregen van die 2, maar nu wil ik ze uitsnijden zodat ik de achtergrond niet meeneem. Dus lijntjes in vrije vorm over hun contouren trekken en de selectie bewaren. Maar ik heb GIMP 3.0.6. en PowerPoint 365 en met beiden krijg ik het niet voor elkaar.
Wie weet het? Ik wil liever niet naar zoiets ingewikkelds als PhotoShop.
Ik dacht dat ik het ooit wel eens met PP voor elkaar had gekregen, maar zie nu dat ik alleen maar vaste vormen kan kiezen.

Geen bestand toegevoegd, want natuurlijk behoorlijk privacy-gevoelig.;)

Wie heeft een idee?

Groeten,
Jos

Geef AI eens de mogelijkheid.

Welke prompt heb je gebruikt? En welke AI-tool en model?

En welke prompt?

Als je een iPad hebt, kun je de personen simpel vrijmaken door lang op de persoon te drukken. De fotoapparatuur snijdt de figuur er dan uit. Dat werkt meestal heel goed. Ik ken/g3bruik Gimp niet, maar het heeft geheid een gum waarmee je de ruimte om de persoon netjes kan verwijderen, zeker met een zachte kwast en ingestelde doezelaar. Dat vergt wel een beetje een vaste hand, maar het is doorgaans afdoende om de persoon er netjes uit te halen. Maar probeer het eens op een tablet; een Android kan het ook heel goed en snel.

Kijk op helpmij eens bij de handleidingen.
Daar staat een hele reeks tutorials over gimp, inclusief datgene wat jij ermee wilt.

Ik wil het wel voor je doen, ik heb ervaring hierin.
Voor mijzelf ook ooit een foto van 2 personen naar 4 personen gebracht. Ik was met mijn zus naar oom en tante op leeftijd. Maar ja, niemand die een foto van ons kon maken. Dus heb ik het op deze manier gedaan. Twee foto's gemaakt met ieder twee andere mensen erop en deze foto's samengevoegd tot 1.
Het mooiste (nee niet mooiste, maar trieste) is dat er twee op de foto inmiddels zijn overleden. Het is een dierbare foto voor mij.

Dus je mag mij mailen naar info ad steunpuntwp . nl
Dan wil ik wel kijken of het mij lukt.
Ik werk ook met Gimp namelijk.

Dank allen. Ik heb inmiddels de oplossing via YouTube gevonden: een freeware programmaatje met de naam clippingmagic. In paar seconden had ik het voor elkaar :)

O haha dat bedoelde ik wel. Foto uitsnijden oftewel uit de achtergrond snijden. Sorry
Bericht automatisch samengevoegd:

Ik wil het wel voor je doen, ik heb ervaring hierin.
Voor mijzelf ook ooit een foto van 2 personen naar 4 personen gebracht. Ik was met mijn zus naar oom en tante op leeftijd. Maar ja, niemand die een foto van ons kon maken. Dus heb ik het op deze manier gedaan. Twee foto's gemaakt met ieder twee andere mensen erop en deze foto's samengevoegd tot 1.
Het mooiste (nee niet mooiste, maar trieste) is dat er twee op de foto inmiddels zijn overleden. Het is een dierbare foto voor mij.

Dus je mag mij mailen naar info ad steunpuntwp . nl
Dan wil ik wel kijken of het mij lukt.
Ik werk ook met Gimp namelijk.
ik mail je! dank alvast

Laatst bewerkt:
Ik heb aparte foto's gekregen van die 2, maar nu wil ik ze uitsnijden zodat ik de achtergrond niet meeneem.
Als hij gewoon had geschreven dat hij de achterkant weg wilde, had ik photoroom voorgesteld.
Nu is het dat ik lees dat hij mensen/dingen wil uitsnijden. Is voor mij toch iets heel anders dan dat je geen achtergrond meer wil.

En nee, geen champagne gedronken.

Voor mij niet; ik begreep meteen wat TS bedoelde. Al was het maar omdat het er letterlijk (uitsnijden uit de achtergrond) staat :).

Terug
Bovenaan Onderaan