foto van dvd

Status
Niet open voor verdere reacties.

diremasa

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 nov 2005
Hoe kan ik van een dvd een foto maken. Dwz van een bepaalde shot wil ik een foto afdrukken/opslaanIk ben in het bezit van b.v. Pinnacle Studio 10.1 mocht ik daar wat aan hebben.
En hoe zet ik een dvd om in vcd.

dvd kan je omzetten naar vcd met bv http://www.dvdtovcdripper.com/
Zijn talloze programmas voor ook gratis programmas

How can I take a screenshot from a VCD,DVD,Divx... video?
Screenshot from VCD,DivX
In Windows Media Player go to View->Options, then turn off the Hardware accelaration(under Playback) by moving the slider to None. Now play the video and press the PrtScn button (above the Insert button on your keyboard) to take the screenshot, last launch your favorite photo editor and paste(ctrl-v) to get the screenshot.
or
Download Hypersnap DX. Before capturing select in Hypersnap under Capture->Enable Special Capture DirectX Overlay. Then you just start windows media player and play the video or use any dvd/divx/vcd software player and forward to the screen you want and hit pause. Now start Hypersnap DX and select Capture->Window,Button,Control and click on the video window and you will get the image.
Screenshot from DVD
Use WinDVD and play the DVD and just press P on your keyboard and a screenshot will be saved under the folder Capture where you installed WinDVD(usually c:\program files\windvd).

Ja loco

In pinnacle inladen, klik op gereedschap, foto van film (dacht dat het zo heet), dan kom je in een scherm waar je van je film een frame kunt opnemen.

Niet kiezen voor toevoegen aan film, want dat wil je niet.

Als hij ingeladen is kun je hem opnieuw als VCD laten renderen.

Eric:thumb:

P.S. even gekeken gereedschapskist, beeld opnemen.

Laatst bewerkt:
Bedankt zover. Ga er morgen mee aan de slag. Laat wel weten of het gelukt is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan