• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Foto van URL link wijzigen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Voor het uitvoeren van een bulk-resize en/of een bulk-compressie moeten de foto's op je pc staan. Dan heb je 2 mogelijkheden. Alle foto's via een online bulk-foto service aanpassen (is ook veel werk), of alles met een tool op je pc aanpassen. Tools die dit goed doen kan ik zo gauw niet vinden.

Bijgaand een voorzetje voor het verkleinen van foto's.
Je moet zelf nog even een stukje code toevoegen om bijvoorbeeld alle foto's in een bepaalde map of via de linkjes in je eigen excelbestand te doorlopen.
Afkomstig van:
' Author : Daniel Pineault, CARDA Consultants Inc.
' Website : http://www.cardaconsultants.com
' Purpose : Resize an image based on Max width and Max height using WIA

Bijlagen

Bedankt hoor, ik zal me er dan even in moeten verdiepen

Bijlagen

• 1.jpg
    1.jpg
    119,2 KB · Weergaven: 17
De link naar het plaatje lijkt me geen werkende hyperlink, alleen tekst nu, , dus maak er een van. Zou het daarna wel werken?

Laatst bewerkt:
"Origineel" en "verkleind" mogen niet hetzelfde zijn, "verkleind" wordt namelijk eerst verwijderd voordat die wordt aangemaakt, en in jouw geval wordt dus "origineel" verwijderd en krijg je deze foutmelding.
Geef dus de verkleinde foto een andere naam, of misschien handiger, plaats de verkleinde foto's in een andere map.

Is het al gelukt?
Plaats anders even een voorbeeldje met een paar gevulde rijen.

Hallo,

Sorry ik was even vrij, geen tijd besteed aan wat u nog had doorgestuurd.
Het is mij ondertussen gelukt.

Dat werk inderdaad mooi.

Ik ben nu nog opzoek naar code voor het volgende:
1) Afbeelding URL-link omzetten naar afbeelding in een map.
2) Afbeelding uit een map weer als URL-link kan opslaan.

Mogelijk kan iemand mij nog daarmee helpen?

Plaats eens een Excel documentje met een voorbeeld van wat je precies wilt.

Bijgaand je Exceldocument retour voorzien van de macro "DownloadFotos" die de foto's opslaat in de map ..\documents\webshop.
Zorg ervoor dat die map bestaat en start de macro met Alt-F8.

Het is ook mogelijk om de foto's tijdens het downloaden te verkleinen door products_export.xlsm te combineren met Verkleinfotos.xlsm.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Bedankt hoor, dit ziet er al goed uit.

Om de foto's te verkleinen zou ik inderdaad de voorgaande code kunnen combineren, dat moet wel goedkomen.

Nu heb ik nog een vraag,

Nu staat elke afbeelding in zijn eigen mapje.
Kan men ook een mapje aanmaken waar alle afbeeldingen in komen?

Dan zou ik graag afbeelding naam willen laten bestaan uit ''article number + ''laatste cijfer achter de forward slash'' (bijvoorbeeld 1.1 of 9.1).
Zie ook excel bestand, die heb ik iets aangepast.

Bijlagen

Bijgaand het gevraagde.
Opmerkingen:
Artikelnummers 1 t/m 4 bevatten dezelfde foto.
Van artikelnummers 5 t/m 8 hebben de eerste twee foto's dezelfde naam, "2.jpg", de eerste wordt dus overschreven door de tweede. Is het dan niet beter om het voorlaatste deel van de URL (=326355312) te gebruiken als voorvoegsel?

Bijlagen

Bedankt hoor, ziet er al goed uit.

''Is het dan niet beter om het voorlaatste deel van de URL (=326355312) te gebruiken als voorvoegsel?''
Ja dat zou inderdaad beter zijn.
Ik heb even in de code gekeken, maar ik ben er niet zeker van waar ik dat moet aanpassen.

Had u misschien ook nog ideeën over deze vraag?
''2) Afbeelding uit een map weer als URL-link kan opslaan.''

Aangepast, zie bijlage. De 36 URL's uit het voorbeeld bevatten 21 unieke foto's.

Wat bedoel je precies met "Afbeelding uit een map weer als URL-link opslaan"?

• De foto's uploaden naar hun oorspronkelijke locatie?
  • Een aanklikbare hyperlink in Excel plaatsen?

Bijlagen

Ik heb u verkeerd begrepen zie ik nu.
Voor mij is het, het handigs dat artikel nummer blijft bestaan, maar wat na de punt staat (ik noem het maar foto nummer) dat nummer word met een aantal cijfers (bijvoorbeeld 9.327327554, 9.327327647 en 9.327327649).

Is het ook mogelijk bij het opnieuw runnen van deze macro om eerst de map ''Website'' leeg te maken?

''Wat bedoel je precies met "Afbeelding uit een map weer als URL-link opslaan"?''
Ik bedoel: ''Een aanklikbare hyperlink in Excel plaatsen?''. Met deze link kan ik dan de afbeeldingen via excel weer uploaden naar de website (als u me begrijp?).

Ik hoop dat ik het goed begrepen heb, de map wordt na bevestiging leeg gemaakt, de foto's worden nu opgeslagen als bijvoorbeeld "1.326357850.jpg" en alle cellen worden omgezet naar een hyperlink.

Bijlagen

Het verwijderen en dan aanmaken werkt mooi.

We hebben elkaar nog niet goed begrepen omtrent met betrekking tot laatste vraag.
Ik zal het weer proberen uit te leggen wat ik wil.

Wij zijn nu zo ver dat de afbeeldingen gedownload word naar een map.
Ik wil nu nog die code toevoegen om de afbeeldingen kleiner te maken die nu in de map staan.

Vervolgens wil ik van de verkleinde foto's weer een URL link maken om ze via een excel bestand weer te kunnen uploaden naar mijn producten op de website.
Ik weet niet zeker of dat eenvoudig kan hoor, maar ik weet ook niet zeker of men het een URL link of hyperlink noemt.
Links moet er uitzien als de links die nu ook in het excel bestand staan voor het downloaden van de afbeeldingen.

Dus de layout en inhoud van het Excel document zijn al in orde en blijven zoals het is?
Zo niet, geef dan eens een voorbeeld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan