• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Foto vanuit netwerkmap in Excel via macro

Status
Niet open voor verdere reacties.
ja, nu gebeurt er wat, alleen de extensie ontbreek nog. Er moet dus nog .jpg aan toegevoegd worden.
En hij pakt maar 1 foto, waar hij 000 achter zet. De tweede foto pakt hij niet.
 
De code overschrijft steeds hetzelfde bestand, omdat er wordt gezocht naar het aantal jpg bestanden ( dat natuurlijk steeds 0 is, als er geen extensie wordt meegegeven).

Vooruit dan maar:

Code:
sub M_snb()
  c00="G:\LDN\Assetmanagement\Complexbeheerplannen\fotoos\"

  with createobject("wscript.shell")
    sn=split(.exec("cmd /c dir G:\LDN\Assetmanagement\Complexbeheerplannen\Format\test\Clusters\*.jpg /b/s").stdout.readall,vbcrlf)

    for j=0 to ubound(sn)-1
      st=split(sn(j),"\")
      c01=st(ubound(st)-1)
      filecopy sn(j), c00 & c01 & Format(UBound(Split(.exec("cmd /c dir """ & c00 & c01 & "*.jpg"" /b").stdout.readall, vbCrLf)) + 1, "_000") & ".jpg"
    next
  end with
End Sub
 
Laatst bewerkt:
Was al aan het proberen maar had de & ".jpg" voor de ) gezet en dat werkte niet.

Nu werkt de macro idd super!! Het gekke is dat hij achter de tweede foto _002 en niet _001

En......de andere macro werkt nu alleen niet omdat hij uitgaat van de bestandsnaam zonder de _000.
Heb al wat geprobeerd maar weet niet waar ik die toevoeging moet plaatsen.
 
Met een beetje uitproberen is het toch gelukt.
Ik ga er nog eens handig in worden :D

Weet nog niet waarom hij achter de tweede foto _002 zet en niet _001
Jij?

En hoe zorg ik ervoor dat de foto niet vervormd, maar een vaste hoogte aan houdt en de rest naar verhouding van de foto?
 
Laatst bewerkt:
Code:
sub M_snb()
  c00="G:\LDN\Assetmanagement\Complexbeheerplannen\fotoos\"

  with createobject("wscript.shell")
    sn=split(.exec("cmd /c dir G:\LDN\Assetmanagement\Complexbeheerplannen\Format\test\Clusters\*.jpg /b/s").stdout.readall,vbcrlf)

    for j=0 to ubound(sn)-1
      st=split(sn(j),"\")
      c01=st(ubound(st)-1)
      filecopy sn(j), c00 & c01 & Format(UBound(Split(.exec("cmd /c dir """ & c00 & c01 & "*.jpg"" /b").stdout.readall, vbCrLf)), "_000") & ".jpg"
    next
  end with
End Sub


NB. +1 is verwijderd.

De code verandert niets aan de bestanden, dus vervormt ze ook niet.
 
Laatst bewerkt:
Haha, bedankt voor het wijzen op de taalfout! Vind de macro al moeilijk genoeg en let dan minder op de spelling...ik zal mn beter mn best doen :)

Jouw aanpassing werkt nog niet helemaal (zie onder):

Knipsel.PNG

De macro doet nog steeds iets geks met de tweede foto die hij hernoemt.

En mbt de verhouding bedoel ik de andere macro, daar heb ik vaste afmetingen benoemd.

Code:
On Error GoTo ErrorMessage:
ActiveSheet.Shapes.AddPicture Filename:=mydir & ClusterNummer & FotoNummer & T, _
    linktofile:=msoFalse, _
    savewithdocument:=msoTrue, _
        Left:=230, _
        Top:=130, _
        Width:=325, _
        Height:=325

Ik wil alleen wel een vaste hoogte hebben, maar de width moet ie zelf aanhouden naar verhouding van de foto.
Heeft dat met placement te maken?
 
Je hebt bllijkbaar twee mappen waarvan de namen hetzelfde zijn m.u.v. van een - aan het einde.
De macro voegt nl. nergens een - toe.
 
Nee, de Map namen zijn F21-3002130 en F21-3002201. Wellicht dat hij iets doet met het - wat ertussen staat, maar ik zet de +1 gewoon weer terug, geen problem.
Bedankt voor de hulp, ik kan weer verder!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan