foto verkleinen tot 7 kb

Status
Niet open voor verdere reacties.

sweetsugarbaby

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2001
Ik moet een foto verkleinen tot 7 kb..Hoe doe ik dat??
En blijft er dan nog iets over van de foto?? of wordt hij te klein?? Kan ik het misschien verkleinen tot 7 pixels zonder de afmetingen te veranderen?? Is de foto dan nog wel duidelijk??

Ik heb paint shop pro, ulead photo 7, en adobe photo de luxe, maar het is me niet gelukt de juiste kb groote te krijgen...

Ik ben benieuwd of het uberhaupt mogelijk is..

groeten

ria

Ligt er aan hoe groot de foto is (afmetingen én KB's) en hoeveel kleuren die heeft...
Zet hem anders hier, hebben wij ook weer iets te doen ;)

Irfanview
- Afbeelding
- Tel het aantal kleuren
- Verklein kleurdiepte

en hierbij kun je onder custom het aantel kleuren apart instellen.
Opslaan onder ander naam natuurlijk.

:cool:

ok, ik ben nu irfanview aan het downladen.. moet ik nu die hele lijst met mogelijkheden aanvinken?? of helemaal niets aanvinken??? er staat bovenaan: associate with irfanview...

volgens mij moet ik alles selecteren...?????? hopelijk krijg ik dan geen spyware op mijn pc.....

Als je Paint Shop Pro hebt, hoef je Irfanview niet te downloaden om plaatjes te bewerken en al helemaal niet om ALLE bestandstypes aan Irfan te koppelen...

Maar goed, je krijgt iig geen spyware op je pc, Irfan is een geweldige "viewer" maar voor dit soort dingen zou ik toch PSP gebruiken (denk aan de gif optimizer bijvoorbeeld)

gtz

Geplaatst door sweetsugarbaby
ok, ik ben nu irfanview aan het downladen.. moet ik nu die hele lijst met mogelijkheden aanvinken?? of helemaal niets aanvinken??? er staat bovenaan: associate with irfanview...

Aanvinken?
de opties welke files met irfanview geopend moeten worden?

Als je progs hebt die normaal jpg of gif files, of muziekbestanden moeten openen, dien je die niet met irfanview te koppelen.
Maar.. je kunt het later altijd nog wijzigen.

En.... heb je de Nederlandse taalmodule er bij gedownload?

:cool:

ja, ik heb dus alle foto extensies aangeklikt.. moest dat dus niet?? stom, stom.. en ik heb de nederlandse taal aanvulling al wel gedownload, en in "languages"gezet.. maar hij wertk nog niet.. zucht... zucht...

en hoe kan ik die jpg en gif files nu weer wijzigen in de oorspronkelijke setting???

Een jpg-bestand selecteren in de verkenner. SHIFT-toets ingedrukt houden en dan rechter muisknop. Kies "openen met...". Kies weer je favoriete programma en plaats vinkje bij "altijd openen met ...". Herhaal procedure voor gif-bestanden en eventueel andere bestanden.

Groetjes,
Bennie

Geplaatst door sweetsugarbaby
ik bedoel dus: hoe kan ik die bestandstypen weer ontkoppelen??? please help!!!

geen paniek! ;)

gewoon de vinkjes weer weghalen

je kunt ook gewoon in fotoshop kiezen voor: opslaan voor web, en dan aangeven hoe groot je het bestand wilt hebben.
Nami

ok, bedankt, de vinkjes zijn weer weg.. :-))

maar het is nog niet gelukt de foto te verkleinen.. :-((((

groet

ria

Ten eerste is het nooit mogelijk om een foto/plaatje te verkleinen zonder dat je daarbij verlies in grote, kwaliteit, scherpheid oid hebt (tenzij je een groot eenkleurig vlak hebt :D).

De dingen die je zou kunnen doen zijn:
Hogere compressie.
Afbeelding verkleinen.

Hoe je dat precies moet doen hangt af met welk programma je dit doet maar meestal kun je dit doen dmv het kiezen van: "Opslaan als" en waarschijnlijk staat er wel ergens een knop met Geavanceerd of Opties.

De groeten,
Mark

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan