Foto volgorde Irfanview

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eddy v

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2003
Hallo,

Ik ben bezig op voor een website
een overzicht te maken van vakantie foto's
Nu wil ik dit overzicht maken met het programma
Irfanview. Zodat het een overzicht maakt
met een mogelijkheid tot het klikken op de foto zodat hij vergroot wordt. Nu is het alleen last dat hij op naam of datum de volgorde aanpast. Is er een manier op de volgorde zelf te bepalen?

Gr Eddy.

Ik ken wel het probleem als je de naam of datum gebruikt met 1 en er zijn er meer dan 10 of 100

Als de foto met nummer 1 ook inderdaad de naam krijgt 1 dan gaat dat niet goed. Je moet die naam 01 maken om bovenaan te krijgen. Bij meer dan 100 foto's zelfs 001 en met de datum: 1 januari moet dus 01-01 worden. dan komt ie vooraan.

Ok.... dan kan ik ze inderdaad op volgorde laten sorteren.
Maar ik heb elke foto een naam gegeven naar wat er op de foto te zien is.
Deze naam komt dus ook netjes onder de foto te staan.
Dus ik was eigenlijk benieuwt of ik ze zelf een volgorde kon geven.
Ik zie wel dat ik NIET SOTEREN kan aanklikken.
Maar hoe krijg ik ze dan op de goede volgorde??

Ik hoop dat dat ook mogelijk is.

Gr Eddy.

Irfanview zet als je niets aangeeft de foto's in de volgorde van het alfabet als je ze een naam geeft. Wil je ze niet zo, maar in aan bepaalde volgorde, zul je m.i. bij de foto's voor die naam een nummer zoals eerder aangegeven moeten zetten. Zodat ze door die nummering de gewenste volgorde krijgen.

Het is dus niet mogelijk om ze op een of andere manier zelf een volgorde te geven?

Ik bedoel net als gewoon in een directory in XP.
Daar kan ik ze verschuiven.

Gr Eddy.

Ps weet iemand anders een ander programma waar je foto's mooi op een HTML pagina kunt krijgen?

Ik ben bang dat zelf schuiven niet gaat lukken, maar ik geef mijn mening graag voor een andere :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan