Foto volgorde

mcl

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
3.423
Hallo,
Ik heb foto's gemaakt met mijn foto-camera en met mijn telefoon, allemaal jpg.
Ik wil ze op volgorde van datum en tijd hebben, maar krijg ze niet op volgorde, De foto's van camera en telefoon blijven bij elkaar staan en krijg ze net op volgorde.
Wat te doen om ze wel op volgorde te krijgen?
 
Sorteer je dat in Windows Verkenner? De details kun je in de kolommen zetten. Gewijzigd op > Datum > Aanmaakdatum >
 
Je kunt jouw telefoon koppelen met de PC.
Evenzo kun je jouw camera koppelen met jouw PC.
Wanneer je dan alle foto's kopieert naar een map, Kun je daarna doen wat @Senso zegt.
Sorteren.jpg
Zoals je ziet sorteert hij zowel bestanden als mappen
 
De kolom <Gewijzigd op> is niet de juiste; je moet eerst rechtsklikken op één van de kolommen, en de kolom <Genomen op> toevoegen. Daar kan je dan op sorteren. Dát is namelijk de datum/tijd waarop de opname is gemaakt.
Daarbij moet je wel één ding in de gaten houden: als je foto's van twee verschillende apparaten wilt sorteren, dan werkt dat alleen goed als beide apparaten exact dezelfde datum en tijd opslaan. Als je op je camera een andere datum en/of tijd hebt ingesteld, of de tijd is niet meer synchroon, dan klopt er van je sortering alsnog niets. Je zult dan, als je de juiste datum/tijd weet, de afwijkende foto's eerst een 'nieuwe' opnametijd moeten geven. Dat kan met een programma als FastStone, en denk ik ook wel met IrfanView.
 
De kolom <Gewijzigd op> is niet de juiste; je moet eerst rechtsklikken op één van de kolommen, en de kolom <Genomen op> toevoegen. Daar kan je dan op sorteren. Dát is namelijk de datum/tijd waarop de opname is gemaakt.
Daarbij moet je wel één ding in de gaten houden: als je foto's van twee verschillende apparaten wilt sorteren, dan werkt dat alleen goed als beide apparaten exact dezelfde datum en tijd opslaan. Als je op je camera een andere datum en/of tijd hebt ingesteld, of de tijd is niet meer synchroon, dan klopt er van je sortering alsnog niets. Je zult dan, als je de juiste datum/tijd weet, de afwijkende foto's eerst een 'nieuwe' opnametijd moeten geven. Dat kan met een programma als FastStone, en denk ik ook wel met IrfanView.
bedankt voor de aanvulling. kan ook in verkenner. Eigenschappen/details
 
Controleer in de properties van de bestanden eerst welke informatie is vastgelegd; dit kan per device verschillen.

Kun je van beide devices van een foto de eigenschappen openen en screenshots daarvan hier delen?
 

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan