foto wordt gescrambeld weergegeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

ron woodman

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2000
Hi,

Ik heb op een externe schijf vele foto's opgeslagen. Echter soms als ik een bepaalde map met foto's open dan worden ze gescrambled weergegeven. Als ik ze op een willekeurige andere PC of Mac open zijn ze ook gescrambled. In het midden van de foto is het verschoven en ik kan het niet meer herstellen. Het gebeurt random. Als ik later na een paar dagen of weken de foto probeer te openen zijn ze nog steeds door elkaar gehusseld. Het lijkt erop dat ze beschadigd raken door ze te openen. Ik weet niet of iemand anders hier ook wel eens tegen aan is gelopen. Maar op deze manier verlies ik al mijn foto's.

Weet iemand een oplossing?

Alvast bedankt

Groet, Ron

Heb je een virusscanner draaien?
Scan je hele computer eerst eens en ook die externe schijf.
Als je dat niet al gedaan had tenminste.

Hi Evert,

Dank voor je antwoord. Er draait standaard een virusscanner op mijn PC en netwerk. Die van Windows en een op mijn laptop van AVG.

Daar komt niets naar boven van e.o.a. virus

BTW mijn andere foto's die ik open vertonen niet deze fout. Ik heb al een keer vanuit mijn back-up de gescramblede foto's terug gezet maar dan gebeurt het weer op een ander mapje.

Heel raar. Op internet gezocht maar kan helaas niets vinden

Alvast bedankt voor je reactie

Groet, Ron

Als ik later na een paar dagen of weken de foto probeer te openen zijn ze nog steeds door elkaar gehusseld. Het lijkt erop dat ze beschadigd raken door ze te openen.
Ik kan me niet voorstellen dat het openen van een foto de oorzaak is. Die foto die jij gescrambled ziet zal al wel vernaggeld zijn.
Waar komen die foto's precies vandaan?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan