foto zuiver en lichter maken??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tim Viper

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2003
hey hallo,

ik heb vanmiddag foto's gehaalt van vankantie maar de meeste zijn mislukt maar zomige zijn ook gewoon donker, weet iemand hoe ik deze lichter en scherper kan maken

dit is 1 van de foto's:
http://home.wanadoo.nl/tim.zonneveld/foto.JPG

deze wil ik graag zuiver hebben en lichter hoe kan ik dat het beste doen??

voor de echte bewerkers kunnen jullie niet wat proberen voor mij??:confused:

alvast bedankt thanks Tim

:confused: Met alle respect, et is prut :o

Het probleem is dat je fotoos onderbelicht zijn tijdens de opname, dus je mist gewoon informatie in je beeld, en iets wat er niet is kun je er ook niet bij verzinnen.
Doordat het zo donker en contrastloos is gaat je scanner ook de mist in en produceert allemaal foute scan lijnen.
Zodra je dit beeld bewerkt krijg je zoiets als hieronder.

prut.jpg

Met andere worden, beschouwen als mislukt :confused:

Zijn het echt super belangrijke fotoos, dan kun je overwegen om er mee naar een foto vaklab te gaan waar ze je negatieven kunnen scannen met een proffesionele scanner, dit zal een iets beter resultaat opleveren, maar gaat je ook behoorlijk wat duiten kosten.
Of ga met je negatieven naar een fotozaak waar ze een Fuji Frontier printer hebben, hiermee kunnen ze ook scan's maken op CD en in deze printer/scanner zit speciale software om het beeld bij onderbelichte opnames te verbeteren.
Alhoewel het sterk afhangt van de kennis van het personeel wat er mee werkt

uhm ok ik snap het, eigenlijk is de conclusie gewoon foto's zijn mislukt:( best wel jammer maar jah niets aan te doen,

in iedergeval onwijs bedankt voor je uitleg en dat je zelfs nog even wat geprobeerd heb bedankt der voor,

Heb het ook geprobeerd met photoshop, maar dan krijg je ongeveer hetzelfde resultaat.

uhm jah met photoshop enzo heb ik het ook al geprobeerd wil allemaal niet echt lukken:( maar jah toch bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan