Fotoalbum integreren in website

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bruce The Boss

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 aug 2002
hallo,

Ik ben bezig met het maken van een website die ik voorlopig hier ( http://jacco.netau.net/fotoalbum.html heb staan.

Nu heb ik met het programma jalbum een proef fotoalbum gemaakt en deze staat hier ( http://www.vanborrenbergen.nl/album/ )

Nu wil ik echter kijken of het mooi is om dit album te integreren in het bestaande design, dus in het witte vlak waar ook de tekst staat maar ik weet niet goed hoe dit te doen.

Welke code moet ik plaatsen in de bestaande site?

Daarna zal ik de maten van de fotos moeten aanpassen maar daar kom ik wel uit.

Wie kan me helpen?

Ik ben zelf al bezig maar ik kom er niet uit :confused:

De code bestaat uit een aantal gedeeltes:
  • het begint met het CSS gedeelte
  • dan volgt het script gedeelte
  • dan eindigt het header gedeelte
  • dan volgt het body gedeelte

Maar wat plaats ik nu waar en ik denk dat ik ook enkele verwijzingen anders moet maken maar ik kom er niet uit ......... :evil:

Wie kan (wil) me hiermee helpen?

Hoi Bruce The Boss,
Ik denk dat je moet beginnen met de foto-album pagina.

Stap 1
De opmaak daarvan zit nu op 4 verschillende plaatsen, en is daardoor redelijk onoverzichtelijk: 3 stylesheets en ook een style-blok in de <head> van de pagina zelf. Gedeeltelijk overlappen die elkaar, of vervangen elkaar (als ik het zo gauw zie).
Die 4 zou ik samenvoegen tot één mooi uitgezuiverd en geïntegreerd stylesheet "album.css".
Daarbij moet je wel de volgorde van aanhaken van de stylesheets goed in de gaten houden, anders kan iets onbedoeld overruled worden.
De riedel javascript in de <head> zou ik ook in een extern scriptbestand zetten.

Stap 2
De albumpagina heeft styles voor de <body>. Die moet je zien kwijt te raken, want de pagina waar ie in moet heeft al een <body>.
Dat kan door een verse <div id="albumwrapper"> te maken, die meteen na de <body> komt, en met z'n </div> eindigt vlak voor de </body>.
Vervolgens kan je alle styles van de body overzetten naar die van de #albumwrapper, zodat de body van die pagina helemaal geen styles meer heeft.

Stap 3
Nu moet de css van deze aangepaste albumpagina verder aangepast worden: de breedte van de verschillende elementen mag nooit groter zijn dan 690px, want dat is de breedte van het witte vak op de hoofdpagina waar ie in moet komen.
Voor de hoogtes moet de hoofdpagina gewoon maar plaats maken!

=====
tot zover het voorbereidend werk aan de albumpagina
=====

Stap 4
Dan kan de <div id="albumwrapper"> ... </div> met z'n hele inhoud ingeplakt worden in het witte vak op de hoofdpagina.
En alle stylesheet- en script-verwijzingen van de albumpagina moeten daar ook naar toe (naar de <head> van de hoofdpagina dan).

Stap 5
Waarschijnlijk moet er dan ook nog wel het een en ander rechtgezet worden, maar dat kan je dan pas goed zien.

Met deze werkwijze zou je een eind moeten komen, maar het is wel een aardig klusje geloof ik.

En last but not least: ik weet niet of de javascripts misschien roet in het eten gaan gooien als die van de ene naar de andere pagina verplaatst worden ... :rolleyes:
Maar de troost: als alles mislukt, kan je altijd nog de albumpagina in een <iframe> op de hoofdpagina binnenhalen.

Succes!
Met vriendelijke groet,
CSShunter

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan