Fotoalbum

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lerosa

Meubilair
Lid geworden
23 jul 2001
Hallo, wie weet er nog een mooi fotoalbum om op een website te plaatsen?

Gewoon een leuk album voor op een website, met thumbnails of waar je volgende en vorige aan kunt klikken.... op een pagina, zodat je niet steeds na het bekijken van 1 foto de pagina weer moet sluiten.

Weet ik niet of ik dat bedoel het is voor op een website... niet voor prive ofzo, maar ik ga wel even kijken op mijnalbum.nl

Het lijkt me wel een leuk programma, alleen is hij bij mij niet te installeren... ik krijg deze foutmelding (zie afb.) en mijn pc gaat een raar geluid maken, net of hij blijft hangen...heb dit overigens met nog een paar dingen dat hij dat rare geluid maakt.

attachment.php

Bijlagen

• thumbhtml.webp
    thumbhtml.webp
    9,6 KB · Weergaven: 202
Dat thumbHTML lijkt mij een mooi programma. heb het gedownload, maar kan niet ergens een voorbeeld te zien krijgen van wat ik gemaakt he...?!

Wie legt uit hoe het werkt?
Dennis

ik heb wel een leuk scriptje voor je. moet je maar even kijken op http://www.wyger.nl/usr/wegfeest/avond/

Dat is een voorbeeld. in de bijlage staat het script. is een php, moet je even renamen van zip naar php

Dit script werkt als volgd: je zet deze php in de map waar je hem wil hebben. In die zelfde map zet je een map images en een map klein. In de map images zet je je foto's en in de map klein zet je als je slim bent je foto's maar dat verkleint tot 100x100 ofzo. je kunt ook in het script overal waar dir2 staat de 2 verwijderen, maar daar wordt je pagina traag van. dan gaat ie namelijk de hele foto laden, alleen hij laat em maar op 100x100 zien.

groet Basbgm

Bijlagen

Bedankt voor het scriptje maar als ik het zip bestandje wil uitpakken dan krijg ik een foutmelding dat er geen archiven zijn gevonden.

Geplaatst door basbgm
Dat is een voorbeeld. in de bijlage staat het script. is een php, moet je even renamen van .zip naar .php
een .php kon ik niet uploaden dus vandaar

groet Basbgm

.php genoemd maar kijg nog steeds een foutmelding.
De gecomprimeerde map is ongeldig of beschadigd.

Geplaatst door Lerosa

Na hernoemen is het een php bestand.
Dit kun je bekijken met kladblok of een php editor.

Echter de vraag is of je php kunt gebruiken bij je host.

Indien je de inhoud van de file doorneemt zie je ook wat je moet doen, is er in beschreven.

Dus heb je geen php ondersteuning, dan kun je niks met dit script.

:cool:

ik heb hem nu in een .zip gezet. als het nu niet lukt weet ik het ook niet meer.

Je moet idd php ondersteuning hebben, maar desnoods zet je je foto album bij www.wyger.nl neer. Is gratis 20 mb hosting, en ondersteund php en mysql en is adfree met een eigen subdomein (jouwnaam.wyger.nl)

accounts aanmaken is makkelijk en snel

succes

Bas

Bijlagen

Geplaatst door Lerosa
Ik weet misschien wat je fout hebt gedaan. Als je in 'Deze computer' of 'Verkenner' de extensie gaat veranderen moet je wel het vinkje achter 'Extensies voor bekende bestandstypen verbergen' uit hebben staan in:
Deze computer/Verkenner > Extra > Mapopties... > Weergave

Anders zet je achter de .zip extensie nóg een .php extensie. Dat werkt niet.

Ik heb gevonden wat ik zocht en wat niet zo ingewikkeld is.. en dat is: WebAlbum Generator.

Iedereen bedankt voor de antwoorden ...:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan