Fotobestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Flizzy

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2003
Berichten
26
Ik had onlangs Jasc Paint Shop Pro geïnstalleerd en daardoor werden al mijn fotobestanden in dit programma geopend. Ik heb het programma verwijderd, maar nu worden al mijn foto's in Internet Explorer geopend en zien er als volgt uit:

http://www.angelfire.com/pro/stefflizzy/pictures.jpg

Hoe kan ik die oude icoontjes terug krijgen en ervoor zorgen dat bitmap bestanden in paint enzo worden geopend?

BVD
 
Laatst bewerkt:
Aan een bepaald bestandstype kan slecht één programma gekoppeld zijn.

Klik in de verkenner als je op een plaatje staat met de Shift toets ingedrukt op de rechter muisknop.
Nu kies je "Openen met"
en in het schermpje wat nu verschijnt kies je het progje.
Een vinkje kun je ook plaatsen.

:cool:
 
bedankt, dat is me al gelukt :)
maar bestaat er ook een oplossing om die oude icoontjes weer terug te krijgen?
 
Windows pakt de icoontjes over van het programma waar je het bestand mee opent.
 
Wel ja dat is juist het probleem, JPEG en GIF worden geopend in Internet Explorer. Ze hebben nu het icoon van Internet Explorer. Mijn probleem is nu hoe ik het origineel icoontje terug krijg.
 
Dat staat juist hier:
Geplaatst door peter vazed
Klik in de verkenner als je op een plaatje staat met de Shift toets ingedrukt op de rechter muisknop.
Nu kies je "Openen met"
en in het schermpje wat nu verschijnt kies je het progje.
Een vinkje kun je ook plaatsen.
Met het vinkje plaatsen bedoeld Peter een vinkje plaatsen bij "dit programma altijd gebruiken......" Als je dat nou doet voor JPEG en GIF, dan moet het werken.
 
dat probleem had ik 2 weken geleden ook , ik wilde het orginele jpeg icoontje terug, dat is me niet gelukt, ondanks dat ik windows 98se opnieuw heb geinstalleerd, ik open de foto's nu met XnView, een prima gratis foto programma, als ik dat verwijder veranderen de icoontje in een windowlogo,niet de orginele
 
't hoeft eigelijk al niet meer, ik heb het zelf ontdekt hoe ik doe oude icoontjes terug krijg. maar toch bedankt ;)
 
kun je mij dan vertellen hoe ik dat oude icoontje terug krijg?
 
Je gaat naar Deze Computer, klikt op Beeld en je opent mapopties. Daarna neem je het tabblad bestandstypen. Nu krijg je een lijst van alle soorten bestanden. Je neemt bv JPEG-afbeelding/bestand en je klikt op bewerken. Daarna klik je op ander pictogram en kan je het pictogram overeenkomstig pictogram selecteren. Het kan zijn dat je voor sommige bestanden zoals Bitmap op Bladeren moet klikken om de link naar het icoontje te vinden. Ik hoop dat het duidellijk is :)
Succes ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan