fotoboek werkt niet in firefox

Status
Niet open voor verdere reacties.

nathalia174

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2007
Ik heb m.b.v. http://users.skynet.be/javascript/images/fotoboek2.htm een fotoboek geplaatst op mijn website.
Het staat op de website www.xxxvoordeelinbredaxxx.nl/brochure.html
JE MOET DE 6 X-EN WEGHALEN VOOR DE DOMEINNAAM, ANDERS KOMT OOK DEZE PAGINA BIJ DE ZOEKRESULTATEN BIJ GOOGLE.

Als ik in internet explorer kijk staan er onder de brochure 2 pijltjes om te bladeren
In firefox staan deze pijltjes er niet.

Ik heb op een andere website hetzelfde fotoboek gebruikt.
Hier werkt het wel goed in beide browsers.
Ik kom er dus echt niet achter wat ik heb fout gedaan.

Wie weet raad????

Groetjes Nathalia

Zuut! Had ik een hele reactie klaar staan, deed ik nog even een testje, en weg was reactie. :evil:

Wordt vervolgd!
CSShunter

Hoi nathalia174,
Ben ik weer. Ik geloof dat ik het weet. Er zit nogal wat ongeldige html in de pagina, zegt de html-validator: 40 Errors, 15 warnings.
  • Er zitten bijvoorbeeld drie <title>'s in (regel 9, regel 12, regel 145), terwijl er maar één per webpagina mag bestaan > ik zou de eerste nemen, en de andere twee schrappen.
  • Er zit een brokje javascript tussen de </head> en de <body> (regels 194 t/m stukje regel 202): mag in 1 van de twee, maar niet ertussenin.
  • En ... de pagina heeft twee <body>'s! (regel 202 en regel 203). Maar een hoofd met twee body's loopt niet zo makkelijk.
  • O, er staan in links ook wat verwijzingen naar bv. "file:///C|/Documents and Settings/Eigenaar/Mijn documenten/websites/funshoppen/... enz." - Dat mapje heb ik niet op mijn harde schijf, en zo klik ik niet lekker terug naar de homepage! - Er een relatieve link van maken zal waarschijnlijk helpen.
Nu is Firefox nogal kritisch: fout is fout, geen pardon: dan maar een incomplete pagina getoond.
Andere browsers zijn soms wat vergevingsgezinder, daar zullen de html-fouten net door hun interne foutafhandeling gelaveerd zijn.

Dus ik zou beginnen de html wat op te schonen, en kijken of Firefox daarna wel de blader-pijltjes wil weergeven.
  • O, en nog een heel andere tip: op een resolutie van 1024x768px vallen de blader-pijltjes net buiten beeld. Je moet eerst naar beneden scrollen om ze te zien, en website-bezoekers zijn lui. Als ze op het boekje zelf klikken, gebeurt er niets; misschien verlaten ze de site dan wel onverrichterzake. - Een oplossing kan zijn: de kop wat minder hoog maken, dan past er meer op scherm.
  • Ook nog een vraag: het boekje is (momenteel) niet (bv. als pdf) te downloaden van de site, je kunt de bonnen niet printen, de lettertjes in het boekje zijn voor velen te klein om te lezen, en er blijkt uit de site niet, waar je het boekje kunt krijgen of bestellen. Kan dat eigenlijk wel? *)
  • O, even niet gezien: op de pagina's van de adverteerders staat telkens "PRINT HIER UW VOORDEELBON UIT" (bv. op deze pagina). Maar als je daarop klikt, komt er een bon waar 2 keer met grote letters overheen is gedrukt "Deze bon dient slechts ter illustratie".
Ik geloof dat er nog wat te sleutelen valt. ;)

Met vriendelijke groet,
CSShunter
"Verspreiding vindt plaats door een gedegen postcodesegmentatie, geselecteerd op welstandsklasse A (2 x modaal of meer). Oftewel, mensen met een bovengemiddeld inkomen ontvangen VOORDEEL in Breda gratis in de bus."
Dus mensen die het minder breed hebben, mogen geen voordeel krijgen? Hu! :shocked:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan