fotodatabase

Status
Niet open voor verdere reacties.

kool6

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2001
Berichten
100
Beste mensen,

Ik weet niet of het kan wat ik wil...........
Ik wil een database maken van mijn foto's. Ik wil niet de foto's opnemen in de database omdat hij anders heel erg snel zo groot word is mijn ervaring. Ik wil de foto's dus los naast de database hebben staan. Maar ik wil ze wel kunnen zien in de database.... Ik weet wel dat ik ze kan invoegen als ole object en een koppeling kan maken naar het bestand. Maar als ik de foto verwijder dan is hij nog wel te zien in de database! Access maakt dus wel een kopie ofzo van het bestand.
Alleen een hyperlink naar de foto vind ik niet zo leuk....Ik wil de foto ook kunnen zien .........

P.S. het gaat om ongeveer 1000 foto's van 1mb per stuk die ik in de database wil onderbrengen.

Wie o wie kan mij helpen?

Groetjes, Martijn
 
Ik heb zoiets ooit wel eens gemaakt met een imageframe op een formulier.
Een van de eigenschappen van dit frame is dat je dmv een pad in kunt stellen wat er getoond wordt in het frame.Als je dan een database hebt met een tekstveld waarin een pad naar de betreffende foto staat kun je bladeren in je foto's. Ik weet niet of dit is wat je bedoelt maar ik heb wel een voorbeeld voor je als je dat wil!
 
heel graag!
bedankt alvast
dat is precies wat ik bedoel
 
Even wat uitleg, erzit een tabel in de database en een formulier.
Steeds als je een nieuw record kiest wordt er in de tabel een pad gelezen dat correspondeert met het gekozen recordnummer, als er geen pad is gevuld zal er een pad gezet worden gelijk aan c:\temp\image\nopicture.jpg, dit is de afbeelding die getoont wordt bij geen pad die op die plaats moet je dus wel een plaatje met die naam hebben staan.

suc6 ermee
 

Bijlagen

  • hbimage.zip
    12,4 KB · Weergaven: 879
ik wil in Access een database maken (met gegevens) maar ook met een klein fotootjes d' erbij van het "voorwerp".

Maar ik wil ze wel kunnen zien in de database, een mini-afbeelding dus....


Alleen maar een hyperlink naar de foto vind ik niet zo goed

Heeft men daar nu (toch al vijf jaar later) een eenvoudige oplossing voor gecreëerd?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan