• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Fotoframe zelfde afbeelding geven

Status
Niet open voor verdere reacties.

schuurar

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2009
Berichten
392
Beste..

Ik heb 2 vragen over een fotoframe:

Ik wil graag met een paar klikken de zelfde afbeelding meerdere keren hebben.

1) Nu heb ik een paar fotoframes maar kan je die aan elkaar linken zodat ze met zijn alle de zelfde afbeelding laten zien?
2) En als ik nu een foto inlaat past hij zich aan aan het frame maar hij moet niet vervormt worden. Wat kan ik daar aan doen?

Iemand die me hiermee kan helpen aub?

Bedankt vast.

Bekijk bijlage fotoframe helpmij.xls
 
Kijk eens naar de camera functie

of een dynamische afbeelding
je kunt de inhoud van 1 cel tonen in een andere cel middels kopieren en plakken speciaal > gekoppelde afbeelding
je moet dan wel de cel waarin de foto staat selecteren en niet het fotoframe


Bekijk bijlage Kopie van fotoframe helpmij.xls

zie bijlage: als je de foto in B1 vervangt of verwijderd zie je dat de foto's op rij 3 ook wijzigen, dit heb ik met dynamische afbeelding gedaan
de camerafunctie werkt vergelijkbaar, maar dan wordt de foto in een tekstkader geplaatst.
 
Laatst bewerkt:
Oke grappig die camera functie. Die kende ik nog niet.
Dat is nu wel gelukt om hem tegelijk meerdere keren te krijgen
Maar hoe krijg ik dan in een cel een foto die niet groter is dan de cel? en in de juiste verhouding
 
Heb je voorbeeld bekeken en snap dit nu! Super dank je!!

Maar heb je nog een oplossing dat als ik een afbeelding inlaad hij de cel vult en de verhouding niet meer klopt.
(Dit is met name lastig met het laden van logo's)
 
nee voor die afbeeldingsverhouding heb ik niet direct een oplossing. ik weet alleen dat als je na inladen vergoot en verkleind dat je dan kan aanvinken dat het in verhouding moet zijn. maar hoe je dat bij inladen afdwingt weet ik niet.
 
Oke helaas. Hoop dat iemand anders me daar mee kan helpen nog dan.
Bedankt in elk geval voor zover!!
 
Test dit eens.
Code:
With ActiveSheet.Shapes(Rechthoek).Fill
[COLOR=#0000ff]         .Parent.LockAspectRatio = msoFalse[/COLOR]
            .Visible = msoTrue
 
Harry,

Zo doet hij het nog niet. Foto word nog steeds in het vakje "gepropt"
De verhouding mag niet veranderen bij het inladen. Als de foto bv een recht hoek is die in het vierkantje vakje moet zou er boven en beneden een witte rand moeten komen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan