• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Fotoos verbinden aan een cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

TR077

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 dec 2008
ik heb de vraag "Plaatjes koppelen aan cellen in Excel " van 18 oktober 2003 gelezen.
Dit heb ik geprobeerd toe te passen op een foto, maar helaas.
Even het probleem verduidelijken.
Ik ben bezig met een 'smoelenboek'. hiervoor heb ik een excel bestand met diverse gegevens (inclusief personeelsnummer) en een map met foto's op personeelsnummer.
Ik kan de foto's plaaken in excel, maar komt er dan een nieuw personeelslid bij met een nieuw nummer, dan kan ik dus de gegevens wel sorteren, maar het verzamelblad met de foto's sorteren niet mee. De gegevens, wel maar de foto's niet. Een hyperlink maken is niet handig, omdat de foto niet direct zichtbaar is, met de gegevens ernaast. Je kent meestal wel het gezicht, maar de naam niet.
Ik hoop dat mijn probleem duidelijk is en dat iemand mij kan helpen.

Met vriendelijke groet,

TR077

Beste TR077 ;)

Is dit wat je wil ?

Heb op tabblad 2 in kolom C cijfers geplaatst en als ik ,deze sorteer dan gaan ook de afbeeldingen mee.

Groetjes Danny. :thumb:

Bijlagen

Is Excel voor zulke toepassingen wel het geschikte programma? Zijn er op internet geen freeware programmaatjes te vinden voor zoiets?

Hallo Danny147

Excuus voor de late reactie. Net vakantie gehad.
Ik heb je bestandje gezien en geprobeerd. Het komt al aardig in de buurt, maar op mijn bestand werkt het niet.
Ik ben bezig om een fictief bestand te maken zoals mijn personeelsbestand er uit ziet en probeer dit z.s.m. op dit forum te plaatsen. Het echte bestand is erg groot en uiteraard, prive gegevens van collega's zal ik niet op het net zetten.

Groet,
TR077

Hoi Wigi,

ook excuses aan jou voor mijn late reactie. Juist vakantie gehad.
Als ik jouw reactie begrijp verwijs je mij naar andere forums. Ik heb al het een en ander gelezen, maar daar nog niets gevonden. Trouwens ik vind het ook lastig om de juiste vraag te stellen of de vraag nog specifieker te stellen. Voor het zoeken naar freeware geldt het zelfde.
Daarom ook voor jou. Ik ben bezig met het maken van een fictief bestand die er qua vorm er precies hetzelfde uitziet en zal deze z.s.m. op dit forum plaatsen.

Groet,
TR077.

Beste TR077 ;)

Een voorbeeld bestandje is inderdaad welkom zonder persoonlijke gegevens natuurlijk.

Probeer het een beetje intekorten zodat je onder de 100 Kb komt of anders probeer je het te zippen of te rarren.

Ik heb je bestandje gezien en geprobeerd. Het komt al aardig in de buurt, maar op mijn bestand werkt het niet.

Groet,
TR077

Hier heb ik er ook nog één, met foto’s, en een uitleg van de werking.
Misschien kun je deze eerst eens bestuderen.

Succes.

Bijlagen

Beste HSV ;)

Dit is het zelfde bestandje van mij alleen dat je er een duidelijke uitleg bij gegeven hebt. :thumb:
Heb in de tijd de figuurtjes ingeruild voor vrachtwagens, en zo zie je maar dat het jou ook van pas is gekomen.

Beste HSV ;)

Dit is het zelfde bestandje van mij alleen dat je er een duidelijke uitleg bij gegeven hebt. :thumb:
Heb in de tijd de figuurtjes ingeruild voor vrachtwagens, en zo zie je maar dat het jou ook van pas is gekomen.

Beste Danny ;)

Heb het bestandje een poos geleden nagebootst voor iemand hier op dit forum, die had een link naar deze site, http://www.jkp-ads.com/articles/ShowPicture00NL.asp , maar die persoon kreeg het toen niet voor mekaar.

Maakt niet uit, zo leren we mooi van elkaar. :thumb:

Laatst bewerkt:
Bestand aangepast

Hallo Danny en Harry,

Zoals eerder gemeld heb ik mijn bestand aangepast en hier bijgevoegd. De uitleg in het bestand van Harry en de bijgevoegde link heb ik bekeken en zie hier wel mogelijkheden in. Hoewel ik volgens mij dan wel helemaal opnieuw moet beginnen. Toch stuur ik mijn aangepaste bestand 'Personeelvoorbeeld.rar' nog op zodat jullie hier nog naar kunnen kijken. En eventueel nog van enig commentaar of opmerking kunnen voorzien.

Groetjes,

Tobie.

P.S. Nu ben ik niet zo handig met het begrijpen van dit soort sites, dus hoop ik dat het goed gaat met het uploaden. Ik zie namelijk terwijl ik dit schrijf, en wel de attachment knop heb gebruikt, mijn bestand niet in dit berichtje verschijnen (net zoals in jullie berichtjes).
Ik voel me echt een kneus.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan