fotopapier

Status
Niet open voor verdere reacties.

edson56

Gebruiker
Lid geworden
19 sep 2006
Goedemiddag , zou het kunnen dat fotopapier verouderd en zodoende geen mooie foto's meer weergeeft?:shocked:
Groeten Eddy.:d

Papier verouderd altijd, ongeacht de kwaliteit.
Vooral zonlicht/fel licht versneld dit alleen maar.
Wat je hier tegen kan doen is met name bij fotopapier dit donker bewaren.

Minder mooie foto's kun je ook krijgen doordat je geen originele cartridges gebruikt ...
Verder is de kwaliteit van het ene papier de andere niet ..

ik gebruik wel de originele HP cartridges maar het lijkt wel of de kleuren op fotopapier , ik gebruik 'glossy "van HP, door elkaar lopen ,in vergelijk met gewoon papier alsof de inkt tijdens het printen doorloopt en zodoende niet echt mooie resultaten geeft.
ik heb de doos waar het fotopapier inzit wel afgesloten in een kast staan ,dus donker , maar omdat ik niet echt veel afdruk staat het er al een aantal jaren , zodoende de vraag of foto papier kan verouderen .
Groet Eddy.

Ik zou foto's die je echt wilt afdrukken digitaal afleveren aan een goede afdrukcentrale, waar het professioneel wordt gedaan, daar kan geen enkele fotoprinter thuis tegen op.
Bij mijn weten zijn alle thuis cartridges op waterbasis... en ja.... papier en luchtvochtigheid..... een optelsom...
Dat gaat hem in duurzaamheid nooit worden.
Hoe ze precies in ontwikkelcentrales werken weet ik niet, grote kan dat de foto's (de coatings ervan), met UV uitgehard worden en das toch veel robuuster dan de droging aan de lucht thuis door alleen verdamping van water (fysische droging waarschijnlijk alleen dus).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan