fotos beschermen op home page

Status
Niet open voor verdere reacties.

robeyn

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 dec 2003
Op de door mij gemaakte homepage voor de school van mijn dochtertje,staan fotos, welke niet door andere gekopieerd mogen worden. De rechtermuisklik is reeds gelockt mbv een scriptje, maar door alles te selekteren kan nog wel gekopieerd worden. HOE KAN IK DIT BESCHERMEN??????

Dit is al vaker hier besproken.... je kan geen enkele foto echt beschermen. Wil je er perse zeker van zijn dat iemand iets niet kopieert is de enige remedie ze niet online zetten.

Er zijn nog veel meer mogelijkheden om een foto te kopieren. Even zo 3 voorbeeldjes:
  • gewoon Printscreen
  • tegenwoordig met XP hoef je maar je muis boven een foto te zetten en je krijgt de mogelijkheid aangeboden om de foto te downloaden.
  • het is mogelijk om de source van je website te bekijken via menu "Beeld" --> "Broncode". Hierin staat netjes uitgeschreven wat het adres van de foto is, dus even adresje kopieren en in je browser plakken en klaar, je kan hem zonder problemen downloaden.
Olav

Laatst bewerkt:
Plaats in je foto's een copyright teken en je naam.

voor ie6 toolbar gebruik deze

<META HTTP-EQUIV="imagetoolbar" CONTENT="no">

en zet bij je fotolink GALLERYIMG="no" erbij

gebruik een javascript voor rechtermuisknop

en zet er inderdaad een copyright teken in foto

frames help iets voor de gevoordere inter

echt goed beveilingen nee dat gaat niet

Als je echt iets professioneel wilt gebruiken, neem dan eens een kijkje bij digimarc. Daar kan je bijvoorbeeld watermarks aanschaffen met een digitaal geregistreerd copyrights account nummer of een digitaal tracking systeem.

Hier een voorbeeld van een watermark.

Olav

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan