Foto's beveiligen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jukke

Gebruiker
Lid geworden
21 mei 2003
Ik heb ff een vraag.
Hoe kan ik er voor zorgen dat niemand foto's van mijn website kan afhalen. :o
Ik heb een script gevonden dat ze de rechtermuisknop niet kunnen gebruiken( werkt perfect) en ik heb een script gevonden dat ze de foto's niet kunnen selecteren( ook dat werkt perfect) maar als ik met mijn muis op de foto ga staan kunnen ze de foto nog opslaan:( .
Kan ik dit uitschakelen en hoe doe ik dit?

Alvast bedankt.

Jukke

Door je foto`s niet op je website te zetten andere opties heb je niet.....

Dit is al tig keren gevraagd.....

Rechtermuisknop uitschakelen werkt alleen als de browser van je bezoeker zo ingesteld is dat deze ook daadwerkelijk uitgeschakeld wordt. Verder is er nog Beeld ==> Bron, en vergeet niet de magische 'Print screen' knop ... kortom, niet te beveiliging ... hoogstens een © in de foto zelf zetten. En btw, helpmij heeft een prachtige zoekfunctie ;)....

Geplaatst door JPeetje
Rechtermuisknop uitschakelen werkt alleen als de browser van je bezoeker zo ingesteld is dat deze ook daadwerkelijk uitgeschakeld wordt. Verder is er nog Beeld ==> Bron, en vergeet niet de magische 'Print screen' knop ... kortom, niet te beveiliging ... hoogstens een © in de foto zelf zetten. En btw, helpmij heeft een prachtige zoekfunctie ;)....

Inderdaad, tegen Printscreen is bijna nix te doen. Je zou je plaatje kunnen vergallen en er groot je naam door te zetten maar ja dat zou je zelf moeten weten. Broncode kan je ook beveiligen, en als je dat wilt zoek ik wel een pagina voor je waarmee je dat kan doen ;)

Hmmm,
Sorry ik had het inderdaad over het hoofd dat deze vraag al een aantal keer was gesteld.:rolleyes:

Ik markeer ik de foto's wel.

Groet Jukke

Geplaatst door H@NsiePanzzzer

Broncode kan je ook beveiligen

Je hoeft een webpagina alleen maar op te slaan om al die "beveiligingen" te omzeilen. Nadat je hem hebt opgeslagen kun je het html-bestand gewoon met kladblok openen en de foto's/afbeeldingen vind je in de map webpagina_bestanden. Print Screen is dus niet eens nodig.

Je kunt het de bezoeker wel een stuk moeilijker maken door je pagina's in Flash te maken. Uit swf-bestanden kun je ook wel foto's halen, maar dat gaat veel minder eenvoudig. Je hebt er in ieder geval weer een apart programma voor nodig.

Guus.

PS. Overigens begrijp ik nooit zo goed waarom iemand zijn foto's wel op internet wil zetten, maar niet wil dat iemand anders ze opslaat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan