foto's branden op DVD of CD?

Status
Niet open voor verdere reacties.

magriet

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2004
Berichten
280
Dag helpers,
Ik gebruik Nero als brandprogamma maar het lukt me niet om foto's op DVD te branden. Ik ben dus maar overgestapt op CD, dat lukt wel. Ik heb een RW-CD gerbuikt en gekozen om de schijf niet af te sluiten. Naar mijn mening moet je dan een volgende serie foto's er weer bij op kunnen branden maar dit lukt niet. Hij geeft dan aan dat de RW schijf niet leeg is en dat Nero die voor me leeg kan maken maar dat ik dan alles kwijt ben.
Dit is echter niet de bedoeling, Is er iemand die weet hoe dit moet?
Alvast bedankt,
groeten, Margriet
 
Ik weet niet of dit bij alle versies is van Nero maar bij de mijne zit er ook Nero Express bij, ik neem aan dat je de foto's brand als data-cd.
Wanneer je nero express opstart zie je een lijstje met cd-types staan met bovenaan 'data' klik deze en vervolgens 'dataschijf' je kunt nu je map met foto's toevoegen (of losse foto's), iedere keer dat je nero express opstart met deze cd-rom om foto's toe te voegen hoef je niet eens meer toevoegen te doen want nero ziet zelf dat er bestanden in de map zijn bijgekomen en hoef je dus alleeen nog maar volgende of branden of iets zoals dat te doen.

Over de cd-r die je nu hebt gebrand: heb je voor een multi-sessie gekozen? Zo niet dan zul je inderdaad geen bestanden bij kunnen branden maar eerst de schijf moeten leegmaken (nog geen ramp als je de data op de schijf eerst naar je computer verhuist natuurlijk)

Ik hoop dat je hier iets aan hebt,

groeten mvdd
 
Hallo, allereerst hartelijk dank voor je tips.
Ik heb het net uitgeprobeerd maar op DVD lukt het niet!
Op CD is het wel gelukt maar dan heb ik een volgend probleem: als ik de CD af wil spelen op mijn DVD recorder of op mijn home video set af wil spelen dan gaat dat niet.
Op de DVDrecorder komt iets te staan over het zoeken naar MP3 bestanden en op de dvd speler van het home video systeem gebeurt gewoon niets.
Je moet toch die foto CD op zo'n speler af kunnen spelen zodat je de foto's op je tv scherm kunt zien? Of kan dat helemaal niet? Misschien dat je dat ook nog weet?
Alvast mijn hartelijke dank voor de moeite,
Margriet
 
Je kan op sommige stand-alone dvd-spelers inderdaad foto's 'afspelen' , doch lang niet op allemaal.
 
Als je heel graag je foto's op je tv-scherm wilt kunnen afspelen kun je ook zo'n kabeltje kopen dat van je pc naar je tv loopt zodat je op je tv hetzelfde scherm krijgt als op de pc (weet niet hoe zo'n kabeltje heet en of je er verder nog iets voor nodig hebt) maar ik heb geen flauw idee wat dat kost. Het is ook fijn om filmpjes ed. op je computer op je tv laten zien en zo.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan