Foto's in Access 2003 m.b.v. VBA

Status
Niet open voor verdere reacties.

Larske 2

Gebruiker
Lid geworden
19 sep 2007
Voor mijn afstudeeropdracht moet ik een montage handleiding maken voor nieuwe monteurs. Omdat zij het product niet kennen moet er per montagestap gebruik gemaakt worden van foto's en moeten de artikelen die daarbij horen te zien zijn. Op die manier kunnen zij steeds zien, waar ze welk onderdeel moeten bevestigen. Verder moet het mogelijk zijn om later stappen in te voegen.

Hiervoor heb ik gebruik gemaakt van acces, en alles werkt goed. Het probleem is nu alleen dat ik een grote hoeveelheid foto's in moet voeren, en dat Access dat niet aan kan.

Ik heb al best wat tijd doorgebracht op internet, en ik denk dat het mogelijk is om met VBA de foto's te linken naar Access, alleen weet ik niet goed hoe ik daarmee te werk moet gaan.

Klopt het dat het mogelijk is met VBA, en kan iemand mij daar meer over vertellen, of enkele tips geven??

Alvast bedankt.

Sla de locatie en de naam van de foto's op in je database, niet de foto zelf!
Als je de foto´s echt in de database opslaat wordt deze erg groot en daardoor onhandelbaar.

Voorbeelden hoe je dat in access kunt doen kun je hier vinden:
http://accdevel.tripod.com/imaging.htm
Verder kun je voor het openen van de foto's de application.followhyperlink methode gebruiken.

Op het forum zijn er ook al vele vragen over dit onderwerp gesteld, daar kun je nog even naar zoeken.

Foto's in Access gebruiken

Hoi Bartuls,

Bedankt voor je snelle reactie. Ben er helaas nog niet helemaal aan uit.

Ik heb nog een voorbeeld gevonden op http://www.020automatisering.nl/k_skz.htm#skz_200412

Op die manier moet het ook kunnen, maar krijg het alleen nog niet helemaal werkend. In de tabel sla je de foto op als text, en in het formulier moet je die thumbnail te zien krijgen, alleen krijg ik dat niet voor elkaar. Kan iemand mij misschien vertellen hoe dat moet, of hoe ik de VBA code compleet moet maken??

Alvast bedankt.

MVG Lars

Dit is vandaag de derde keer dat deze vraag over mijn beeldscherm wandelt.
Het is ook de derde keer dat ik mijn voorbeeldje post.

Plaatjes even in c:\temp zetten.

Bijlagen

Probleem opgelost

Hoi allemaal.

Mijn probleem met access is opgelost, dus ik wil iedereen die hier een bijdrage aan heeft geleverd erg bedanken. :thumb:

mvg Larske 2

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan