Foto's in access

Status
Niet open voor verdere reacties.

bzb4sm

Gebruiker
Lid geworden
27 jul 2004
Berichten
7
Als ik foto's toevoeg zie ik mijn database ontzettend groeien. Terwijl de foto's die ik invoeg slechts 50kb zijn.
Ik zou graag de foto rechtstreeks zien telkens ik het record open. Dus via een pictogram openen is hier niet mogelijk.
Weet iemand een oplossing hiervoor? Het aantal foto's dat ik momenteel wil invoegen is ongeveer 12.000 stuks.

Bedankt
 
Misschien kan je beginnen met het Periodiek comprimeren van de database.

Tijdens het gebruik van het gegevensbestand wordt dit bestand steeds groter. Het is daarom aan te raden om periodiek, zeker na flinke inhoudelijke wijzigingen, het gegevensbestand en het programmabestand te comprimeren. Je doet dit als volgt:

Het bestand mag op het moment van comprimeren niet in gebruik zijn. Sluit dus eerst alle geopende versies van het programma af.

Open het gegevens- of het programmabestand met de Shift-toets ingedrukt.

Start het comprimeren bij Extra >> Database hulpprogramma’s >> Database comprimeren.

Als Access hier mee klaar is sluit je Access af en start het programma opnieuw op.


Bron en prima site als het om voorbeelden en tips gaan m.b.t. o.a. Access.



Andere en waarschijnlijk betere optie is om de afbeeldingen helemaal niet de de database op te nemen maar alleen maar links er na toe.

Voor meer info over deze mogelijkheid klik hier (engels).
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor jou reactie.
Het eindresultaat is negatief.
Ikzelf had al getracht via deze weg een oplossing te zoeken.

Vriendelijke groeten
 
Access slaat plaatjes intern ongecomprimeerd op. Dat wordt dus ook bij kleine plaatjes huilen met de pet op...

Wat je kunt proberen is de padverwijzing naar het plaatje op te slaan in de DB. En dan met een stukje VBA een OLE object vullen met het plaatje dat op de plek staat waar de link naartoe verwijst.

Vergt wat werk, maar je DB blijft zo wel klein.


Grtz,
 
Hallo, sorry voor het laattijdig beantwoorden, maar ik ben een weekje weggeweest.
Klinkt interessant om uit te proberen.
Wat bedoel je met VBA?
Hoe moet dit in praktijk?
De padverwijzing is dit gelijk aan het koppelen van een OLE-bestand.
 
Hallo,

Wil "beheer25" even contact nemen met mij?
Blijkbaar zat hier wel een oplossing in de lucht.
Bedankt.
 
Wellicht dat het op die wijze is op te lossen. Maar als je nog nooit met VBA (Visual Basic for Applications) hebt gewerkt wordt het zeer lastig.

Het zou me zelf ook nog wat uitzoekwerk kosten om het te realiseren. Wellicht dat dat binnenkort toch moet, en dan zal ik de oplossing plaatsen op het forum.

Grtz,
 
Bedankt voor het reageren. Ik zal voorlopig al mijn foto's koppelen via een pictogram.
Misschien er later een alternatief in de bus.
 
al opgelost

ben je er al uit??

voor een bestand van mijn school is het me gelukt foto's te "linken"

werkt prima
zonder extra opslag

laat maar even iets weten dan stuur ik het bestand wel

groet
 
Hallo,ik wil het steeds eens proberen op jouw manier.
Je bent bedankt als je het bestand wil doorsturen?
Groeten
 
Laatst bewerkt:
Hallo Jos
zou je ten behoeve van het forum kunnen uitleggen hoe je dit linken gedaan hebt. Ik ben hier zelf ook wel benieuwd naar om dat ik bezig ben een personeels DB op te zetten met daarin ook pasfotoos.
groetjes Gost
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan