Foto's in db.

Status
Niet open voor verdere reacties.

badboy08

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2002
Heb al veel artikels gelezen maar begrijp het nog niet helemaal.
Wil de foto's niet in de database zetten maar eigenlijk linken of hoet het ook mag heten.
Heb al begrepen dat las ik het invoeg de db te groot wordt en vast loopt.
Heb de foto's die ik wil invoeren in een andere map staan dan de db.
Maar hoe krijg ik nu de foto te zien in plaats van het logo van afbeeldingen en de naam van de afbeelding.
Kunnen jullie mij helpen ik weet het echt niet meer hoe ik verder moet.
Werk met access 2007 wilde de db bijgevoegen maar is te groot hiervoor.

Groetjes Fred

afhankelijk object

Maak een tekstveld in je tabel om de bestandsnaam+pad op te slaan. Op het formulier dat gekoppeld is aan deze tabel kan dan een afhankelijk objectkader geplaatst worden, deze gaat de foto weergeven. In de oncurrent-event van de form komt dan iets te staan als:

If Not IsNull(Me.plaatje) Then
Me!img.SourceDoc = Me.plaatje
Me!img.Action = acOLECreateLink
End If

(plaatje is de naam van het tekstveld in de tabel, img is de naam van het afhankelijke kader)

Op de form zou dan nog een knop of een andere functie kunnen komen om de inhoud van het tekstveld te vullen of te veranderen.

Maak een tekstveld in je tabel om de bestandsnaam+pad op te slaan. Op het formulier dat gekoppeld is aan deze tabel kan dan een afhankelijk objectkader geplaatst worden, deze gaat de foto weergeven. In de oncurrent-event van de form komt dan iets te staan als:

If Not IsNull(Me.plaatje) Then
Me!img.SourceDoc = Me.plaatje
Me!img.Action = acOLECreateLink
End If

(plaatje is de naam van het tekstveld in de tabel, img is de naam van het afhankelijke kader)

Op de form zou dan nog een knop of een andere functie kunnen komen om de inhoud van het tekstveld te vullen of te veranderen.

Kun je het iets beter omschrijven wat je bedoelt met in de oncurrent-event van de form

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan