Foto's naast elkaar afprinten in een rapport

Status
Niet open voor verdere reacties.

motard007

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 okt 2010
Ik heb een plantenlijst met verschillende plantenfoto's, die elk behoren tot een bepaalde groep. Het is geen probleem om een rapport met de foto's te maken, gesorteerd per plantengroep. Maar alle foto's komen één voor één onder elkaar. Bij de nieuwe groep wordt een nieuwe pagina genomen. Hoe kan ik dit rapport maken, gesorteerd per plantengroep waar er bv 3 foto's naast elkaar op het blad afgeprint worden en zo verder per 3 onder elkaar ipv elke foto onder elkaar.
Bij pagina instelling heb ik reeds 3 kolommen ingesteld en eerst horizontaal, dan vertikaal printen ingesteld.Toch blijven de foto's onder elkaar komen.

Over welk programma hebben we het hier ??

ms Word / ms Access / OpenOffice ??

@Rico:
Aangezien dit een Access forum is, zullen we er maar even vanuit gaan dat het Access betreft...
@TS:
Het is op zich niet genoeg om alleen het aantal kolommen te wijzigen; kun je een voorbeeldje maken waar we mee kunnen stoeien? Rapporten zijn van zoveel zaken afhankelijk, dat het moeilijk is om in één keer aan te geven waar het probleem zou kunnen zitten. En dan graag (ook) in 2003 format...

oeps , sorry ben nieuw en moest nog een beetje aan de indeling van de site wennen :confused:.

Mijn excuses

@Rico:
No Problemo! Hoop dat je er snel aan went.... ;)

@TS:
Ik heb net zelf even een rapportje gemaakt met foto's in drie kolommen, en dat lukt prima. Dus het kan wel...

Laatst bewerkt:
@Rico:
Aangezien dit een Access forum is, zullen we er maar even vanuit gaan dat het Access betreft...
@TS:
Het is op zich niet genoeg om alleen het aantal kolommen te wijzigen; kun je een voorbeeldje maken waar we mee kunnen stoeien? Rapporten zijn van zoveel zaken afhankelijk, dat het moeilijk is om in één keer aan te geven waar het probleem zou kunnen zitten. En dan graag (ook) in 2003 format...

Bedankt voor jullie reacties.
Ook ik ben nieuw op dit forum.
Het gaat inderdaad over access, versie 2007.
Het is moeilijk om zomaar een database door te sturen: de foto's zitten in een bepaalde map op mijn harde schijf (c:\plant\image001.jpg, etc...)en worden door access eruit gehaald om te tonen. Bij het doorsturen moet ik dan ook gans de structuur en de map met foto's doorsturen.

Je hoeft wat mij betreft geen foto's etc. mee te sturen, de kale db is al genoeg. Ik pas je rapport dan wel aan met een eigen fotomap. Wel belangrijk: db comprimeren en herstellen, zodat-ie zo klein mogelijk wordt, en daarna zippen, want dat scheelt ook een behoorlijke factor. En dus, speciaal voor mij, een 2003 versie ;)

Je hoeft wat mij betreft geen foto's etc. mee te sturen, de kale db is al genoeg. Ik pas je rapport dan wel aan met een eigen fotomap. Wel belangrijk: db comprimeren en herstellen, zodat-ie zo klein mogelijk wordt, en daarna zippen, want dat scheelt ook een behoorlijke factor. En dus, speciaal voor mij, een 2003 versie ;)

Zo, ik moet af en toe nog wat werken ook. Dus daarom kan het soms wat tijd vragen vooraleer ik terug online ben..
Hierbij een verkleinde versie waarin ik het probleem demonstreer.
Kan dit helpen? Zoals gezegd zonder foto's. Die zet je maar in jpg op je c:\planten\images. Dan zou het moeten werken.Bekijk bijlage planten_test_acc2003.zip

Ik heb al wel wat problemen gevonden met je rapport, maar het oplossen daarvan kost iets meer tijd dan ik nu heb. Morgen verder dus!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan