Fotos niet meer te bekijken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zucht

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2010
Kent iemand dit?

De fotos die op mn pc staan. Daarvan zijn sommige opeens niet meer te openen. Er staat nog wel dat het een jpg is maar ook in de thumbails komt geen plaatje meer.
Heb ik een virus? Ik heb verschillende programma's zoals AVG en malware enz maar die pikken niks op?:confused:

het is iig geen virus. ik heb het soms ook. zeer vervelend!

het is iig geen virus. ik heb het soms ook. zeer vervelend!
Vind je dit zelf een bevredigend antwoord???
@Zucht
Geef aan welk besturingssysteem je hebt dan kunnen we je wellicht gericht verder helpen.
Je moet 't wellicht zoeken bij mapopties>weergave>miniaturen niet in cache plaatsen o.i.d. (probeer anders de standaard instellingen eens uit)
Geef ff aan hoeveel processen er draaien als je pc is opgestart (taakbeheer)

Laatst bewerkt:
Oei oei Mik dit gaat boven mn pet :shocked:
Ik weet aardig wat maar dit soort dingen dan weer niet...
Waar kan ik processoren vinden en hoe kom ik daar enz?

Ik zou het graag oplossen, dus je hulp is super welkom!! :D

Geef eerst aan welk besturingssysteem je hebt (Windowstoets + Pause)

Ok je hebt XpPro doe een het volgende
Windowstoets + e
typ
control folders
enter
klik in 't venster (rechtsonder dacht ik) op "standaardinstellingen herstellen" o.i.d.
Kijk of er wat veranderd is.
Rechtsklik op de taakbalk en kies taakbeheer starten (of Ctrl+Alt+Delete)
Kijk linksonder i.h. venster naar het aantal Processen

Bedoel je dat ik in Explorer moet klikken op folder options en dan view en dan reset all folders?

Ik kan namelijk niks typen als ik alleen explorer open:confused:
Heb je misschien plaatjes hoe het eruit moet zien?

Kijk soms gebeurd er dus dit of je ziet helemaal niks meer...
Foto-YVEJZMVN.jpg

Dit was een gewone foto...

Laatst bewerkt:
Even voor Mik gemaakt, ik hoop dat Mik dit bedoelt

Druk eerst op de Windows toets + R

Dan volg dit plaatje

15dm8u1.png

En dan dit plaatje:

2s95f1i.png

Anders rechtermuisknop op je taakbalk onderaan dus:

121a34n.png

En dan op het tabje "Processen" drukken:

2i1fcj5.png

Dank je wel! :D
Dat van de mappen heb ik gedaan! Mijn computer is in engels en ziet er net ff anders uit allemaal, maar heb restore defaults gedaan. Naar mijn idee is er niks veranderd...

Wat kan ik verder doen??

Oja aantal processen: 47

Laatst bewerkt:
@CaptainBri
Bedankt voor de verduidelijking,dat is idd wat ik bedoelde.
@Zucht
Dat heb ik in een ver verleden ook eens gehad,toen had ik een pc laten bouwen en bleek er naderhand inferieure hardware in te zitten,maar dat hoeft bij jou niet het geval te zijn natuurlijk.
Vertel eens wat meer over je pc, merk/type,ouderdom enz. want het lijkt mij meer op een schijfprobleem.
Kun je de schijf eens laten controleren? Ga naar "Mijn Computer" klik rechts op de harde schijf waar Windows op staat>extra,daar staan de opties om de schijf te controleren op fouten en de reparatie opties,klik allebei de opties aan en herstart de pc,dan kun je ff koffie drinken.
Succes.

Nou ik ga proberen te antwoorden op je vraag :)

Hij is door Paradigit in elkaar gezet, ongeveer 6 jaar geleden denk ik.
Computer is van Paradigit met AMD Athlon XP.

Hij doet dit met de fotos pas sinds een paar weken. Sindsdien is hij ook super traag. Duurt heel lang voor hij opstart. Ik heb daarvoor een virus erop gehad van 1 of ander virus programma wat zichzelf steeds opstarte en meldingen gaf. Dat heb ik toen kunnen verwijderen met Malwarebytes.

Ik ga nu ff de schijf controleren :o

hmmm dat controleren lukt me niet *zucht*

Kijk dit zie ik
Foto-XZZPMRVF.jpg

Mijn schijf is opgedeeld in C en D.
Windows staat op C.

Of zit ik verkeerd?
Ik krijg geen optie schijfcontrole...

Ik heb een tijd geleden wel de C en D gedefragmenteerd

Sorry,kies eerst eigenschappen en dan extra.
FoutcontroleSchijf.jpg

Laatst bewerkt:
Het is gelukt met de schijfcontrole. Moet ik dat ook nog doen voor de D schijf?

Moet ik ergens een rapport kunnen zien of iets anders?
Ik heb gekeken in de map met fotos maar de fotos die ik niet meer kon zien kan ik nog steeds niet zien...

Ik zie van die fotos die ik niet meer kan zien, trouwens dat er bij staat dat ze 0 bytes zijn :(

Ik waardeer al jullie hulp trouwens wel enorm!!!!!! Heel erg fijn, bedankt!:thumb:

Open EventViewer: Start>Run eventvwr.msc [enter] and click on
"Application". In the "Source" column, look for the "Winlogon" item.
Double-click it and you should see the results of your Chkdsk
Bron: Malke MS-MVP Windows - Shell/User
Het is best mogelijk dat je schijf (gaat gemiddeld 5 jaar mee) langzaam de geest geeft e/o in een te slechte toestand om fatsoenlijk te herstellen,wat ook kan is dat je een virus hebt die je digitale bestanden langzaam opvreet.
Klik eens op de link in m'n handtekening,download en installeer het programma, doe eerst een update, hertstart je pc in veilige modus (meestal F8) en laat het progje een volledige scan uitvoeren.
Succes.
Edit: schijfcontrole kun je ook voor de D: schijf doen zéker als je foto's op D: staan, daar is geen herstart voor nodig die controle wordt onmiddelijk uitgevoerd.

Laatst bewerkt:
Malwarebytes heb ik al op de comp staan, maar die geeft niks aan. In het verleden wel en toen is er wat verwijderd.

De D schijf heb ik ook gedaan, maar daar is verder ook niks.

Ik vrees dat ik hem misschien eens op nieuw moet laten installeren. Ik heb in het verleden wel eens meldingen gehad dat mijn virtuele geheugen te laag was, dus misschien heeft het dara mee te maken?

Anders moet ik maar eens kijken naar een laptop of een uitbreiding van de harde schijf enz.

Enig idee wat het opnieuw installeren kost van een desktop?

Hmmm even verder aan het zoeken en na een bericht van iemand gaat mij opeens een licht op:shocked:
Ik heb dit probleem sinds ik een nieuwe digitale camera heb! Het is een Sony Cyber-shot met geheugenkaart van Lexar.
Sinds ik fotos vanaf mijn nieuwe camera op mijn pc zet doet hij raar!
ff verder zoeken....

Is het mogelijk dat er wellicht iets fout gaat tijdens het kopiëren naar de pc? Hoe breng je ze over,via een kaartlezer of datakabel van je toestel?

Via datakabel met copy paste.
Ze staan er dna wel, maar verdwijnen na een tijdje, tenminste enkele.
Maar ook oudere fotos verdwijnen die ik met het andere toestel heb gemaakt en er al veel langer opstonden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan