foto's ofline zichtbaar en online niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

davylenders123

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2010
Ik ben voor het eerst bezig met het maken van een website.
Dit is al wel voor een deel gelukt maar heb een probleem met de foto's.
Een heel deel van de foto's is gewoon ok en zijn online zichtbaar.
Maar van 2 pag zijn er geen of maar 1 foto zichtbaar online.
op het een geen enkel
en op het andere 1 van de 7.

Ik heb al van alles geprobeerd maar geraak er niet uit.
Wat zou er fout kunnen zijn.

Als ik ze vanaf mijn pc open doen in bv internet ex dan zie ik ze en als ik al de mappen zoals ze op mijn pc staan naar mijn webruimte oplaadt en dan via internet ga kijken zijn de foto's er niet :(

Lijkt erop dat de locatie van je foto's op de webpagina verwijzen naar een lokale map op je pc ipv een submap van je webpagina.
Hoover eens over je foto heen op je webpagina en kijk onderin de statusbalk van je browser wat het adres is van de probleemfoto('s)

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
Als ik de paginabron van een probleempagina vergelijk met die van een werkende pagina zie ik duidelijke verschillen.

Probleem pagina:
gxwSGjv.png

Werkende pagina:
VvF8e2F.png

Advies: ik raadt je aan om de spaties in je verschillende pagina's te vervangen door bijv. een underscore of een minteken.
Voorkom ook het gebruik van HOOFDLETTERS in je mapnamen, sommige browsers kunnen daar niet tegen.

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
Als je wilt kunnen we het wel even doornemen via teamviewer. En dan zetten we daarna de oplossing op het forum met het probleem.

hoogteijling

De probleem pagina die je genomen hebt is die juist met die slidshow op.
Als je die van de sleutelhangers neemt zie je dat de opmaak hetzelfde is dan de werkende pagina.

RonVerhaar

Dit kan staat er bij mij op.

Onderstaande afbeelding (link) zou in de map davywendyhome/images/Verzamelingeendjes/sleutelhanger/ moeten staan maar ik heb al gemerkt dattie daar niet staat.
sleutel1.jpg
Ik denk dus dat je afbeelding in de verkeerde map staat of helemaal niet bestaat.
Controleer even goed de locatie van je afbeeldingen want daar gaat iets mis.

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
Foto's stonden wel in de juiste map alleen de extensie stond in het broncode als .jpg maar in de FTP als .JPG. even van hoofdletters kleine letters van gemaakt!

Het probleem is opgelost door RonVerhaar .

Op de webruimte stond de extencie JPG in hoofdletters en moest in jpg kleine letters zijn .

Heel dom van mij :o maar zal dit de volgende keer zeker niet meer over het hoofd zien.

B E D A N K T :thumb::thumb:

Advies: ik raadt je aan om de spaties in je verschillende pagina's te vervangen door bijv. een underscore of een minteken.
Voorkom ook het gebruik van HOOFDLETTERS in je mapnamen, sommige browsers kunnen daar niet tegen.
Zat ik toch aardig in de goede richting.

Mooi dat het opgelost is nu :thumb:

Groeten Marcel

hoogteijling

Wat bedoel je juist hiermee?:o

Ik bedoel eigenlijk de paginanaam.
Eentje heet bijv. Kleine Badeendjes.html, ik zou er kleine_badeendjes.html van maken.
Zorg wel dat de verwijzingen in je keuzemenu dan ook naar de nieuwe paginanaam verwijst.

De kans is namelijk aanwezig dat je in de toekomst problemen krijgt met HOOFDLETTERS en spaties.

Groeten Marcel

A zo

Was al bezig met de hoofdletters overal te verwijderen zoals je aangeraden had.
Enkel de _ moet ik er nu nog tussen zetten.

Bedankt voor de tips :thumb:

Heel verstandig :thumb:
Leuke verzameling trouwens :d

Groeten Marcel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan