foto's op CD branden

Status
Niet open voor verdere reacties.

M@rtin

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2000
Ik heb het foto op TV programma van DataBecker, wanneer ik de opdracht CD branden geef krijg ik als melding dat ik geen CD brander geinstalleerd heb of dat deze niet compatibel.
er zit een CD brander in mijn nieuwe comp. met daarbij geleverd Nero 5.0, alles dus legaal.
wie het weet mag het zeggen.

Martin

branden

Beste Ron,

mijn brander komt in de lijst van Data Becker voor, het is de Atapi - CD-R/RW 48x16
dus dit moet goed wezen, ik hoop dat je misschien nog een idee hebt.
(ben ook bezig met up-date voor Nero5.0 maar steeds in de download file info blijft hij staan op testing performence, valt dus niets te downloaden)

in ieder geval alvast bedankt voor de moeite.

Martin

Beste Ron,

ik heb gekeken maar mijn brander staat in de lijst van Data Becker het is de Atapi CD-R/RW 48x16 dus hij zou het moeten doen.
verder ben ik bezig met een up-date van Nero 5.0 maar in de "down load file info" blijft hij steeds staan bij; "testing performence"
er valt dus niets te downloaden.

ik hoop dat je misschien nog een idee hebt voor mij en in ieder geval alvast bedankt voor de moeite.

Toch stelt me het niet gerust dat jouw cd-rom ATAPI wordt genoemd, dit is namelijk niets anders als de interface. Beter zou het zijn als daadwerkelijk het merk van je brander in de lijst is terug te vinden.
Dus welk MERK enTYPE brander zit er in (atapi is dus geen merk)

Beste Ron,

op de voorkant van mijn brander staat de naam BenQ een serie nummer weet ik niet.
BenQ komt in de lijst van DataBecker niet voor.
de eerder door mij gegeven info als zou het om een Atapi gaan heb ik gehaald uit Systeem/apparaatbeheer/CD spelers.

groeten Martin

Benq is in jouw geval eigenlijk een Acer, nou komen er daar wel een paar van voor in de lijst, maar niet het type wat jij hebt :confused:
Ik vrees toch dat daar het probleem ligt.
Er is wel een nieuwere firmware voor jou brander (tenminste als ik het goed zie op de site) maar of dat jouw probleem oplost...ik weet het niet, bovendien is het flashen van een firmware niet geheel zonder risico.

Anders toch maar mailen naar Data-Becker

Beste Ron,

ik heb inmiddels een mail gestuurd naar DataBecker via de door jou aangegeven site, zodra ik meer weet mail ik je nog even.
het kan drie werkdagen duren.

hartelijk dank en je hoort nog van mij.

groeten Martin

Beste Ron,

na een mail gestuurd te hebben naar DataBecker ben ik verwezen naar de website van Data en daar de duits talige up date gedownload (brennenupgrade V0803) en alles werkt prima.

Groeten en nogmaals bedankt.

Martin

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan