Foto's opslaan via temp. files?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gustave

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2005
Berichten
67
Sommige gemeente-archieven hebben een klein venstertje waarin je een opgevraagde foto kan bekijken. Je ziet steeds maar een gedeelte van die foto. Door de foto te verschuiven kan je de rest van de foto zien, echter dus steeds maar een stukje. Als ik in de tijdelijke internetbestanden naar de hele foto zoek, dan zie ik ook daar slechts een gedeelte van de gehele foto en/of soms in thumbnail-formaat. Er schijnt een foefje te zijn waardoor je toch de gehele foto 'ergens' (in een cache?) kan vinden en opslaan.
Wie weet hier meer van of wie heeft een andere goede tip, zodat de foto in zijn geheel in één keer opgeslagen kan worden?
Bij voorbaat dank.
 
Link naar beeldbank-site

Goeroeboer[COLOR="Red" zei:
[/COLOR]oe;3226741]Kun je 'ns 'n link naar zo'n site geven?

http://www.haagsebeeldbank.nl/hga:col1:dat157938
(Helaas krijg ik die smilie niet weg, ook niet via 'profiel e.d., maar daar moet staan: : d = aan elkaar)

Dit is een link via het Haags Gemeentearchief. Zij hebben de 'afhandeling' van het nabestellen e.d. uitbesteed aan 'Pictura Webwinkel'. Er zijn nog meer gemeentes die dat gedaan hebben.
Het plaatje kan je in verschillende groottes bekijken. Naar mijn idee moet het grootste plaatje bij de tijdelijke bestanden staan, maar ik zie alleen maar de kleinere versie of gedeeltes van de originele foto en alleen op klein formaat, terwijl ik de foto graag zo groot mogelijk wil opslaan.
Ook Amsterdam heeft zo'n beeldbank:
http://beeldbank.amsterdam.nl/

Bvd voor je reactie.
 
Laatst bewerkt:
Dan heb ik die heel goede tip waar je naar vraagt: klik op Bestel en betaal gewoon.
De eerste twee links zijn voor foto's die je gewoon kunt bestellen. De derde link heb ik maar niet meer bekeken.
Mensen hebben gewoon het recht, als ze dat willen, om geld te vragen voor de foto's die ze maken!
 
Dan heb ik die heel goede tip waar je naar vraagt: klik op Bestel en betaal gewoon.
De eerste twee links zijn voor foto's die je gewoon kunt bestellen. De derde link heb ik maar niet meer bekeken.
Mensen hebben gewoon het recht, als ze dat willen, om geld te vragen voor de foto's die ze maken!

Goh, dat ik daar zelf niet aan gedacht heb...
Jammer dat je niet begrijpt dat mijn vraag bedoeld is om te onderzoeken hoe dat werkt. Gewoon pure belangstelling. Overigens zal er maar een heel klein gedeelte bij de 'rechthebbende' terecht komen. Het meeste geld gaat op aan zo'n tussenschakel. Ook is niet altijd de juiste 'rechthebbende' te achterhalen, maar dat is een geheel andere discussie.
Hopelijk is er iemand, die niet zo belerend is en mij op het juiste spoor zet.

En als ik echt zo'n foto van het scherm wil 'plukken', dan zijn er genoeg programma's waarmee dat mogelijk is.

Maar toch bedankt voor je reactie.
 
Wie weet hier meer van of wie heeft een andere goede tip, zodat de foto in zijn geheel in één keer opgeslagen kan worden?
Bij voorbaat dank.
Sorry, maar je vraagt niet naar de techniek, maar naar 'n manier om die foto in één keer op te kunnen slaan.
 
Sorry, maar je vraagt niet naar de techniek, maar naar 'n manier om die foto in één keer op te kunnen slaan.
Daar heb je inderdaad wel gelijk in, maar ik schreef dit ter verduidelijking. Ik ben dus geïnteresseerd naar 'de techniek', hoe e.e.a. dus in elkaar zit. En ik beloof, dat ik zo'n plaatje dan niet op zal slaan...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan