foto's overnemen uit word

Status
Niet open voor verdere reacties.

claudine algoet

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 feb 2001
Ik heb een document toegestuurd gekregen in Word.
Hoe kan ik die foto's overnemen om op een site te plaatsen ? Enkel die foto's. Ik kan ze in photoshop plakken maar de kwaliteit is niks waard. Heeft iemand een idee ?

Ik heb het geprobeerd en ik krijg dezelfde slechte kwaliteit als in photoshop.

Selecteer de afbeelding en klik in het menu Bewerken op Figuur-object > Openen.
Klik er dan op met je rechter muisknop en klik op Kopiëren.
Als je het nu in Photoshop plakt is de kwaliteit wel goed.

Guus.

Als ik de afbeelding aanklik staat "figuur bewerken" niet aanklikbaar en figuur object vind ik niet.

Laatst bewerkt:
Neen, ook niet.
Ik denk dat ik gewoon een betere kwaliteit van foto ga vragen want de andere foto's zijn wel goed.

Toch bedankt voor de reactie.

Hallo Claudine,

Dubbelklik op de afbeelding en ga naar indeling, kies bij stijl iets anders dan in tekstregel (er kunnen dingen gaan verschuiven). Kopieer 'm dan nog eens.

Ik dubbelklik en volg dan je richtlijnen maar ik kan niks aanduiden bij stijl.

wat gebeurd er als je de betreffende foto's in je pagina plakt
slaat ie ze dan misschien wel op als een foto bestand?

Ik dubbelklik en volg dan je richtlijnen maar ik kan niks aanduiden bij stijl.

Ga dan nog eens naar de tab indeling, en dan naar geavanceerd, tab tekstomloop. Kun je daar dan - bijvoorbeeld - transparant aanklikken?

Ok, dan derde optie, was ik even vergeten :) ...

Rechtsklik op de afbeelding en kies werkbalk figuur weergeven, ga naar het icoontje tekstomloop (vierde van rechts) en kies omlooppunten bewerken. Als je nu weer tekstomloop aanklikt dan zullen de overige opties wel selecteerbaar zijn als het goed is. In ieder geval, probeer het nu weer eens te kopiëren.

sorry hoor, als ik rechts klik op de fig zie ik dat niet staan , enkel werkbalk figuur verbergen maar niet weergeven. Ik vraag me af wat er aan de hand is.

Ok, dat maakt niet uit, betekent alleen maar dat de werkbalk al ergens op het scherm staat. Zorg dat de afbeelding is geselecteerd. Zie je dan ergens een werkbalkje staan met onder andere icoontjes van een bergje, zonnetjes en een hondje? Die met dat hondje moet je hebben (tekstomloop).

Het kan ook zijn dat het een ruitje is in plaats van een hondje trouwens

Het is in ieder geval de vierde van rechts.

Als ik op dat hondje klik staat niks actief. Ik selecteer wel de afbeelding dus daaraan kan het niet liggen. Ik merk nu wel dat bij sommige afbeeldingen als ik op het hondje klik wél alles actief is en bij andere niet. Hoe zou dat komen ?

Twee oorzaken kunnen zijn, de manier waarop een afbeelding is ingevoegd, of de originele format. Maar waarom je omlooppunten bewerken ook niet kan kiezen... zover ik weet zou dat altijd wel moeten kunnen. Misschien weet iemand anders daar een beter antwoord op.
Zou je misschien de afbeelding in een docje kunnen bijvoegen? Of zorgen dat de persoon waar je 'm van gekregen anders aanlevert. Dat is nu zo'n beetje het enige waar ik kan opkomen.

Hai Claudine, :D

Als de optie tekstterugloop niet actief is dan heb je meestal met afbeeldigen/objecten te maken welke in een groep staan.

Ga naar beeld/werkbalken/tekenen.
Links naast de knop tekenen staat een pijljte. (objecten selecteren)
Klik hierop en selecteer nu van linksboven aan de pagina tot rechtsonder de pagina. (dus ruim)
Alle eventuele groepen zullen geselecteerd worden.

Kies Tekenen/Groep opheffen als deze actief is.
Nu kun je de objecten weer afzonderlijk selecteren. (nadat je weer op het pijltje hebt gedrukt om weer over te gaan naar de normale selectie methode)

Lukt dit niet dan staan de afbeeldingen in de tekstregel. (herkenbaar door de zwarte blokjes eromheen als deze geselecteerd is 8 stuks)

Indien in tekstregel kies:
Rechtermuisknop/afbeelding opmaken/tabblad indeling en dan Om kader.

Een andere optie is dat de afbeeldingen in een teksbox of een frame of tabel staan.

Dus ja dan is het inderdaad wel even handig om te weten wat het nu is en is een bijlage van jou kant voldoende om even snel te zien hoe ze er nu werkelijk in staan.

See Yah! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan