Foto's overzetten van iphone 11 naar windows 10 lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

charl777

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2009
Berichten
39
Hallo, ik ben al heel lang bezig met het overzetten van foto's van een Iphone 11 naar mijn windows 10 laptop.

Ik heb alles gedaan wat Apple hierover zegt. Telefoon aan en ontgrendeld. In Windows de app Foto's geopend en dan "importeren" selecteren, "vanaf een usb apparaat" en ik heb de mappen geselecteerd. Tot zover gaat het goed. Maar dan opeens steeds de melding:

"Er is iets misgegaan. Uw bestanden zijn mogelijk niet geïmporteerd". Nee klopt, niks is overgezet. Dan kan ik kiezen voor Opnieuw proberen of sluiten.

Een paar keer lukte het me op een andere manier, gewoon de iphone in de verkenner opzoeken en wat bestanden kopiëren naar de pc. Maar na een paar keer, kreeg ik ook steeds lege mappen te zien en lukte het niet meer.

Op windows heb ik het ook geprobeerd met Itunes, maar daar lukte het helemaal niet mee om foto's te vinden zodat ik ze kon overzetten.


Wie kan me helpen? De telefoon komt voller en voller te staan. we komen er niet uit.
 
Met (gratis) FastStone Viewer kun je uitstekend foto's binnenhalen van iPhone, is echt een openbaring.
Het meest linkse icoontje "laden van memory-kaart" klikken stappen volgen. Je kunt ook selecteren op opnamedatum, automatisch hernoemen en in submappen plaatsen.
Op het einde van het proces kun je zo ook verwijderen van je iPhone.

Een wat zwaardere oplossing is te vinden op http://www.3u.com. Ik heb daarom het vreselijke iTunes eraf kunnen gooien...
 
Laatst bewerkt:
Het is belangrijk belang dat je iTunes op je pc installeert, zodat je iPhone op de juiste manier met je pc kan communiceren.
Gebruik je iTunes niet om de foto's over te zetten. Verder heb je een usb-kabel nodig om je iPhone aan je pc te koppelen.
Foto's importeren met de Foto's app
Met de ingebakken Foto's app van Windows 10 kun je de foto's die op je iPhone staan in bulk naar je pc overzetten. Koppel je iPhone aan je pc met behulp van de usb-kabel. Open de Foto's app en klik rechts bovenaan op het icoontje waarmee je foto's kunt importeren. Dit is een rechthoekje met een omlaagwijzend pijltje erboven.
 
Dit heb ik allemaal gedaan. Nieuwste ITunes op pc gezet. Maar toch de foutmelding helaas. Ik kon de foto's selecteren en importeren. Maar dan komt de foutmelding pas..
 
En toch moet het lukken.
Herstart de computer nadat je iTunes geïnstalleerd hebt.
https://www.terello.nl/fotos-van-iphone-naar-pc/

Helaas dit lukt echt niet. Ik heb het helemaal doorlopen. Computer al meerdere malen herstart.
Ik kan foto's selecteren (of een map) dan lijkt het te lukken, maar dan de melding:

"Fout bij het verplaatsen van een bestand of map. Een apparaat dat op het systeem is aangesloten, werkt niet."
 
Met (gratis) FastStone Viewer kun je uitstekend foto's binnenhalen van iPhone, is echt een openbaring.
Het meest linkse icoontje "laden van memory-kaart" klikken stappen volgen. Je kunt ook selecteren op opnamedatum, automatisch hernoemen en in submappen plaatsen.
Op het einde van het proces kun je zo ook verwijderen van je iPhone.

Een wat zwaardere oplossing is te vinden op http://www.3u.com. Ik heb daarom het vreselijke iTunes eraf kunnen gooien...

FastStone viewer geprobeerd, ik weet niet wat daar fout gaat. Ik heb geklikt op laden van memory-card. Eerst kreeg ik een foutmelding nadat ik daar op klikte "Ongeldige installatiekopie" Maar toen ik die weg klikte, kon ik wel verder. Geselecteerd op datum (heb alleen deze maand genomen om te beginnen met minder foto's), en ik kreeg de melding dat er geen bestanden zijn gevonden in de bronlocatie.

www.3u.com geïnstalleerd. Ik kon een map selecteren, maar ook daar tijdens het oploaden loopt het vast. Al kom ik wel iets verder:
Exporteren van exporteren van 91 foto's is geslaagd, 56 foto's is mislukt. En dan kan ik de map openen, en inderdaad er staan 91 foto's op de laptop. Dus weer een stapje verder. Maar waar het dan aan ligt waarom het opeens niet lukt? Het waren gewoon foto's. Heb ik bewust eerst maar geprobeerd.
 
Staan ze soms nog in je Icloud online als die actief is?
Download je toch daar vandaan?
 
Staan ze soms nog in je Icloud online als die actief is?
Download je toch daar vandaan?

Ja voor een deel wel. Maar ik heb daar 50 GB en dat is ook vol. De rest staat op geheugen van telefoon ..
Edit: ik heb dat ook net geprobeerd om die dan maar leeg te halen. Maar dan krijg ik allerlei rare betandsnamen. Niet meer de datum. Dus dan raak ik helemaal het overzicht kwijt.
 
Laatst bewerkt:
Een andere optie is de Simple Transfer-app. Deze gratis app kun je gebruiken om foto’s vanaf je iPhone snel en gemakkelijk naar een Windows PC te sturen. Met de gratis versie kun je maar een paar foto’s downloaden. De betaalde versie laat je al je foto’s razendsnel overzetten.
 
iPhone al eens echt herstart?
Andere usb-kabel, andere poort, andere pc?
 
iPhone al eens echt herstart?
Andere usb-kabel, andere poort, andere pc?

Ja Iphone paar keer herstart, pc ook. Itunes bijgewerkt en daarna weer alles opnieuw opgestart.
2 verschillende kabeltjes geprobeerd, ook in alle3 de usb-poorten.
Een andere pc niet, maar die heb ik ook niet tot mijn beschikking.

Het is gewoon gek, ene moment zie ik dat er foto's op staan en kan ik selecteren. Op het moment van overzetten krig ik dan de foutmelding.
En op een ander moment, zie ik alleen de iphone in de verkenner staan, maar zijn alle mappen leeg.
 
Mss is die Iphone defect? Effe laten checken in de buurt?
 
iCloud voor Windows downloaden.
Met iCloud voor Windows hebt u foto's, video's, e-mails, agenda's, bestanden en andere belangrijke gegevens op een Windows-pc.
Apple ID en wachtwoord nodig.
herstart de computer.
zie bijgevoerde afbeelding.

win10-icloud-for-windows-6-2-1-settings.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dat was in reacties 2 & 3 reeds gemeld en beantwoord....herhaling heeft weinig toegevoegde waarde.
 
Het heeft niets te maken 2 & 3:cool:
Weet je wat het verschil is tussen iTunes en iCloud
Wat is iCloud?
iCloud is een online back-up-, cloudopslag- en computerservice van Apple Inc. die op 12 oktober 2011 werd geïntroduceerd. Momenteel genieten meer dan 350 miljoen Apple-gebruikers van deze faciliteit. Het doel van deze service was om gebruikers een platform te bieden om hun belangrijke gegevens in welke vorm dan ook op te slaan, zoals documenten, foto's, muziek, video's, applicaties, bladwijzers, herinneringen, back-ups, notities, contacten en iBook. Vóór iCloud werd MobileMe gebruikt als cloudopslagservice van Apple. Het is beschikbaar in meerdere talen voor Windows 7, 8 en iOS 5 of hoger. De twee functies, Find My Friends en Find My iPhone zijn erg populair, die worden gebruikt om de locatie van een specifieke vriend of iPhone te vinden via iCloud. Aanvankelijk is 5 GB vrije ruimte beschikbaar voor alle soorten gebruikers en volgens het pakket kan meer ruimte beschikbaar zijn.

Wat is iTunes?
iTunes is een applicatie voor het beheer van mobiele apparaten van Apple Inc. en bevat een mediaspeler en mediabibliotheek. Het werd gelanceerd in 9 januari 2001. De belangrijkste functies van deze tool zijn het afspelen, downloaden en organiseren van audio- en videogegevens op een desktopcomputer via een USB-kabel. Het is beschikbaar op iPod, iPhone en iPad. Met deze tool kan een gebruiker muziek, tv-programma's, video's, podcasts, films, beltonen, applicatiesoftware en audioboeken kopen en downloaden. Het is later beschikbaar in 23 internationale talen voor Windows XP SP3. Na de uitvinding van deze service kunnen gebruikers hun kostbare gegevens nu opslaan op computers of laptops.
 
TS heeft al zijn bestanden via iCLoud geprobeerd te downloaden, zonder veel resultaat.
 
@Krullenbol
Ja Iphone paar keer herstart, pc ook. Itunes bijgewerkt en daarna weer alles opnieuw opgestart.
2 verschillende kabeltjes geprobeerd, ook in alle3 de usb-poorten.
Een andere pc niet, maar die heb ik ook niet tot mijn beschikking.

Via iCloud heb je geen usb kabel nog.

Nu afwachten wat Ts nog te melden heeft.

Er is iets anders aan de gang
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan