Foto's redden van harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

swaenie

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2008
Berichten
39
Ik weet niet of ik mijn vraag op de juiste plek stel, maar hierbij het probleem:

Een kennis vroeg mijn hulp. Haar PC reageerde totaal niet meer. Volgens de reparateur blijkt het moederbord defect te zijn. Vervanging houdt in dat Vista opnieuw geïnstalleerd moet worden.
Mijn vraag: Als het nieuwe moederbord is geplaatst, is het dan nog mogelijk om (vóór herinstallatie van Vista) met BartPE de HD te benaderen en de foto's (dierbare herinneringen) veilig te stellen?
Of kan iemand mij vertellen hoe ik dat evt. op een andere wijze voor elkaar krijg?
 
Veiligste is om de harddisk eerst even uit de pc te halen en in of aan een andere pc te hangen als extra harddisk, dan is deze gewoon vanuit Windows benaderbaar
 
Heel erg bedankt voor het snelle antwoord.
Ik ben niet zo'n hardware-kenner. Kan ik deze HD gewoon koppelen (voedings- en data-kabel)?
 
Wat met master -slave?
2 x master werkt toch niet?jumper
Mr.Music?
Of gaat dat hier niet op?
 
Gaat het om een SATA of IDE harddisk?

Indien SATA, maakt het niet uit

Indien IDE, dan als volgt:

als deze harddisk het enige is aan de betreffende kabel: dan Master
als er nog iets aangesloten is, de een Master en de ander Slave
 
Door deze extra info heb ik toch weer een vraag om te weten of ik het goed begrijp. Wat moet ik doen in onderstaande situaties?
1. bron SATA, bijgeplaatst SATA
2. bron SATA, bijgeplaatst IDE
3. bron IDE, bijgeplaatst SATA
4. bron IDE, bijgeplaatst IDE

Maakt het in geval 1 en 2 niet uit?
En moet ik in geval 3 en 4 rekening houden met master/slave?
 
Uiteindelijk heb ik het probleem simpeler op kunnen lossen.
Bij het opnieuw installeren van het OS, werd gemeld dat er een bestaand (niet werkend) OS werd gevonden. Indien ik verder ging, werd deze bewaard als WINDOWS.OLD.
Op deze wijze waren foto's, e.a. achteraf normaal te benaderen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan